Acasă Economie Deputatul Daniel Gheorghe despre ”lipsa de vizune” a ministrului Drulă

Deputatul Daniel Gheorghe despre ”lipsa de vizune” a ministrului Drulă

DISTRIBUIȚI

158111 – 27012021 – La sfârșitul anului 2020, colegul meu de la transporturi, ministrul Lucian Bode (PNL) îmi comunica, drept urmare a unei interpelări, faptul că procedurile pentru realizarea lotului 2 (Băneasa – Otopeni) din tronsonul M6 vor începe în cursul anului 2021, amintește deputatul PNL de Ilfov, Daniel Gheorghe.

La două luni după acest răspuns foarte clar, noul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, încearcă din răsputeri să pună capăt acestui proiect strategic de investiții.

Danile Gheorghe: ”Când vorbim de metroul Băneasa-Otopeni discuția nu se restrânge la locuitorii din nordul județului Ilfov ori din Sectorul 1 al Bucureștilor, aici vorbim de milioane de pasageri de pe tot cuprinsul României și din străinătate care străbat anual drumul dintre București și Aeroportul Otopeni. Să fie lipsă de viziune, să fie diletantism ori pur și simplu unii dintre noii miniștri USR-PLUS tot nu pricep că a guverna o țară este cu totul și cu totul altceva decât a gestiona o ONG? Nu vă pot spune asta. Însă va pot spune alte lucruri: linia M6 este rezultatul unui memorandum special adoptat între Guvernul României și Guvernul Japoniei și pare-se că abandonarea celui mai important proiect comun româno-japonez se va produce fix în anul în care România și Japonia aniversează 100 de ani de relații diplomatice. De asemenea vă mai pot spune că un alt rezultat al acestei decizii va fi transformarea segmentului de pe DN1 dintre Piața Presei și Aeroportul Internațional în cea mai mare parcare în aer liber din Europa de sud-est fapt cu implicații grave atât pentru mediu si pentru sănătatea oamenilor din această zonă dar si cu impact profund negativ asupra întregii dezvoltării economice și sociale din nordul Capitalei și din nordul județului Ilfov. Noxele pe care noi, cei care trăim în acest spațiu, vom fi obligați să le inhalăm în cantitate tot mai mare de la un an la altul oare sunt fezabile în viziunea domnului ministru?”

 

Metroul spre Aeroportul Otopeni se oprește la Băneasa

 

Metroul spre Aeroportul Otopeni s-ar putea opri, așadar, cu mult înainte de a ajunge la aerogară. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că realizarea tronsonului dintre Complexul Comercial Băneasa, stația Tokyo, și Aeroportul Henri Coandă nu are sens din punct de vedere economic, mai ales că nu ține cont nici de planurile de dezvoltare ale aeroportului.

Comisia Europeană a acceptat să finanțeze șase din cei 14 kilometri, câți ar trebui să aibă întreaga magistrală 6, adică doar bucata dintre stațiile 1 Mai și Tokyo. Metrorex a scos la licitație construcția acestui tronson din M6 în 2019. Licitația nu este încă finalizată.

Drulă: ”Viziunea care există în acest moment în minister și care există de cinci ani este că vii din călătoria ta frumos cu bagajul, ajungi la noul terminal, o investiție de 800 de milioane de euro, iei un autobuz prin interiorul aeroportului, mergi trei kilometri, treci prin fosta clădire, probabil că trebuie să o străbați, care va rămâne o clădire administrativă probabil sau pentru zboruri VIP sau altfel de operațiuni restrânse, cobori într-o stație de metrou și mergi 35 de minute oprindu-te de 14 ori până ajungi la Gara de Nord. Nu se înțelege din acest scenariu de ce, dacă ai ajuns până în acest punct, nu iei trenul care face 20 de minute și nu oprește până la Gara de Nord. M6 de la Băneasa la Otopeni – eu cred că trebuie să ne uităm foarte serios la el. Comisia Europeană a refuzat finanțarea acestei secțiuni și cred că acele resurse trebuie redirecționate în altă parte din rețeaua de metrou”.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.