Acasă Opinii/Analize Studiu: De la stagnare la inovare, recrutarea trebuie să țină pasul cu...

Studiu: De la stagnare la inovare, recrutarea trebuie să țină pasul cu noile moduri de lucru

DISTRIBUIȚI

 159910 – 04062021 – Conform studiului „Tendințe în recrutarea remote în 2021” realizat de compania de consultanță de business Valoria în colaborare cu Mingle, platforma de automatizare a recrutării (mingle.ro), 58% dintre companii spun că vor crește angajările, iar 40% vor crește chiar numărul rolurilor remote, care lucrează la distanță.

”În ultimul an, recrutarea a trecut de la incertitudine și stagnare la inovare și creștere neașteptată. În 2021, trendul de creștere continuă și aduce cu el nevoia de a ține pasul cu o nouă lume a muncii. Rezultatele studiului arată că 90% dintre companii își vor crește sau menține procesele de recrutare online, confruntându-se în același timp cu provocarea de a crea o experiență mai bună pentru candidați. În acest context, recrutarea capătă un nou rol: acela de liant între planurile ambițioase ale organizațiilor și nevoile specifice ale candidaților. Iar pentru a-l îndeplini, nu a fost niciodată mai important decât acum să țină pasul cu tehnologia și cu noile metode de lucru”, spune Cătălina Dobre, co-fondatoare a aplicației Mingle, co-autoare a studiului.    

Prioritățile de recrutare din anul 2021

Corelat cu planurile de creștere previzionate, atragerea talentelor domină lista priorităților pentru 2021. Pe primul lor în topul priorităților 55% dintre companii pun crearea unor experiențe de recrutare mai bune candidaților, 48% mizează pe employer branding, 45% pe folosirea platformelor de social media în recrutare, 35% pe transformarea digitală, iar 32% pe construirea unei baze de date de candidați. Astfel, prin toate aceste abordări și până la diversificarea canalelor de promovare, echipele de HR își întorc privirea către candidați și către felul în care îi pot atrage pe cei mai buni dintre ei.

Provocările în recrutare din anul 2021

Nu e de mirare că atragerea candidaților se află în topul priorităților pentru acest an, deoarece în topul provocărilor 45% dintre companii spun că se luptă cu lipsa candidaților calificați. Mai mult, dacă ne uităm la provocările cu care se confruntă echipele de recrutare, vedem pe locul al doilea probleme cu atragerea unui număr suficient de aplicații (44%) aspect care este oarecum de înțeles având în vedere fenomenul de oboseală psihică generat de stresul constant al pandemiei în mijlocul angajaților. Pe următoarele locuri găsim în lista provocărilor următoarele: evaluarea abilităților sociale (41%), o fluctuație mai mare a personalului (33%), trendul de creștere a salariilor (33%) și tranziția către folosirea tehnologiei in Hr (32%).

Cele mai căutate trăsături ale candidaților

Atunci când vine vorba de alegerea candidaților potriviți, angajatorii îi caută pe cei care se pot adapta cu ușurință unui mediu de lucru aflat în continuă schimbare. Pe primele locuri în răspunsurile companiilor se află dorința de creștere și învățare a candidaților (77%), capacitatea de adaptare și reziliența (62%), capacitatea de a rezolva probleme (47%), abilitatea de a utiliza tehnologia (45%). Alte aspecte care vor face alegerile de recrutare ale companiilor în 2021 includ: inteligența emoțională (38%), capacitatea de auto-conducere (35%), creativitatea (29%), auto-motivația (25%) și gândirea critică (20%).

Mai mulți colegi remote în 2021

Am văzut deja că în 2021 recrutarea se află pe un trend crescător. Iar o parte dintre noile roluri deschise vor fi disponibile și pentru candidații remote. Cu 40% dintre companii deschise să crească numărul de roluri remote, vedem tot atât de multe pregătite să acomodeze și procesele de recrutare pentru munca de la distanță. Nu e de mirare deci că 90% dintre organizații vor crește sau menține numărul etapelor de recrutare care se desfășoară online, păstrând în același timp durata procesului de angajare. La urma urmei, noii angajați vor face parte din aceeași echipă – iar respectarea acelorași criterii de selecție le va permite să fie pe aceeași pagină cu colegii lor din birou.

”Acum un an, companii, echipe și întregi procese de business au fost nevoite să renunțe la vechile moduri de lucru și să-și găsească o nouă formă în mediul online. Tot ce fusese valabil până nu de mult a fost pus sub semnul întrebării și redefinit. Instrumente noi au fost folosite. Procese întregi au fost regândite. Alegerea viitorilor angajați a devenit o cu totul altă activitate, derulată și ea la distanță. În 2021, aceste schimbări au devenit noul mod de lucru. Echipele de azi sunt mai bine pregătite și echipate să acomodeze un regim de muncă. hibrid, iar asta se vede în planurile lor: mai mult de jumătate din companii plănuiesc să continue ce au început în 2020 și să crească numărul de roluri și candidați remote”, spune Elena Badea, Managing Director al companiei de consultanță Valoria, co-autoare a studiului.

O forță de muncă hibridă

Creșterea numărului de roluri remote ne arată că multe dintre organizații sunt pregătite să aibă mai mulți colegi care lucrează de la distanță. Însă întrebarea care mai rămâne de clarificat este ce procent din forța de muncă viitoare va fi formată din colegi remote – și cât de deschise sunt organizațiile să[1]și înlocuiască birourile fizice cu unele virtuale. În timp ce 65% dintre companii își doresc să păstreze majoritar procentul celor care lucrează din birou, pentru restul de 35% rămâne deschisă posibilitatea de a avea preponderent forța de muncă în regim de lucru remote.

Noua față a recrutării

În întâmpinarea celor care vor lucra de la distanță, regulile care până nu demult erau valabile în recrutare vor trebui realiniate. Cum plănuiesc echipele de HR să atragă candidații remote? Către cine se vor îndrepta? Și cum se vor asigura că noii angajați se vor simți la fel de bine[1]veniți în echipă ca și colegii lor din birou? Încercând să răspundă acestor întrebări, cele mai multe organizații (62%) plănuiesc să gândească alternative remote pentru beneficiile oferite colegilor din birou, dar și să ajusteze salariile în funcție de locațiile candidaților (20%). Iar pentru a găsi candidații potriviți, organizațiile (22%) încep să-și întoarcă privirea și către piețele externe, unde speră să găsească o forță de muncă cu mai multă experiență

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.