Acasă Life Studiu WENS Travel: Vacanțele românilor. Cum arată planurile de călătorie în 2021?

Studiu WENS Travel: Vacanțele românilor. Cum arată planurile de călătorie în 2021?

DISTRIBUIȚI

160048 – 14062021 – Conform studiului „Vacanțele românilor. Planuri de călătorie în 2021.” realizat de WENS Travel, 76% dintre respondenți spun că în perioada următoare, odată cu înlesnirea condițiilor de călătorie și-ar dori un concediu în străinătate și numai 24% își doresc destinații autohtone.

Anul 2020 și prima jumătate a 2021 au întrerupt planurile de călătorie ale multor români, 53% dintre respondenți și-au amânat sau chiar anulat călătoriile planificate. Principalul motiv pentru această decizie a fost determinat de măsurile de carantinare (72%) de la destinație sau din țară. Printre alte motive enumerate se află riscul propriei îmbolnăviri (57%), condițiile de călătorie îngreunate (56%) și riscul îmbolnăvirii membrilor familiei (49%).

Mai mult, rezultatele studiului arată că 17% dintre călători nu au găsit alternative mai bune în cazul în care vacanța planificată le-a fost anulată. Totuși, 44% din cei care au călătorit în pofida contextului pandemic au căutat alternative în România și și-au abandonat planurile inițiale de călătorie în afara țării.

„În prezent vedem o creștere în cererile călătorilor de a-și planifica un concediu, ceea ce este îmbucurător. Ne face o deosebită plăcere să ne ocupăm de vacanțele clienților care au fost nevoiți să le amâne sau anuleze anul trecut din cauza pandemiei, iar acum prind din nou curaj să își reia planurile de vacanță. Turismul de proximitate este în topul solicitărilor acum, destinații precum Bulgaria, Egipt, Turcia, Grecia depășind deja destinațiile exotice ca interes”, spune Mihaela Călușer, CEO al agenției de turism WENS Travel.

Turiștii își reiau încet obiceiurile

 Contextul pandemiei nu a modificat foarte mult comportamentul călătorilor, cel puțin în ceea ce privește tipul de transport. 61% dintre ei ar pleca în călătorie cu avionul într-un zbor scurt, iar 31% într-un zbor de lungă durată. Pe locul doi se situează sejururile individuale cu mașina (52%) mai ales determinate de faptul că în sezonul estival predomină destinațiile unde se poate ajunge ușor și așa (Grecia, Bulgaria, Croația).

Cazările în regim hotelier sunt preferate de marea majoritate a respondenților (70%), urmate de 15% care își doresc o locuință individuală și la destinație. Casele de vacanță sau cabanele sunt preferate doar în proporție de 15%. Acest fapt arată că încrederea turiștilor în standardele de igienă și securitate ale hotelierilor și liniilor aeriene se menține și în momentele critice.

Ce s-a schimbat în comportamentul călătorilor

Dacă în anii precedenți prețul era cel care făcea diferența între serviciile achiziționate și era factorul decisiv în alegerea furnizorului de servicii, în acest an 84% dintre respondenți vor lua decizia de a călători în funcție de condițiile flexibile de anulare sau returnare a costului călătoriei, având în vedere situațiile volatile prin care a trecut piața de turism. Asigurările ocupă de asemenea un loc foarte important în alegerea pachetelor și clienții sunt mai dispuși decât înainte să investească în acest serviciu. 55% dintre ei nu mai vor să plece la drum fără asigurarea storno care permite recuperarea banilor (refund) în cazul îmbolnăvirii cu COVID și 45% își doresc să fie asigurați în cazul îmbolnăvirii cu COVID. Măsurile de vaccinare sunt pe locul 4 în înlesnirea deciziei de a călători (44%).

Percepția privind agențiile de turism

Îmbucurător pentru agențiile de turism este decizia călătorilor de a continua să le solicite serviciile, în condițiile în care 81% ar alege acest lucru. Acest fapt apare ca luminița de la capătul tunelului după aproape un an jumătate de pierderi înregistrate și inactivitate.

Motivele pentru care turiștii preferă agențiile de turism sunt consilierea profesională (menționată de 37% dintre respondenți), siguranța de a avea un partener de încredere (31%) și posibilele condiții mai flexibile de călătorie (26%). Cele mai importante atuuri ale agențiilor sunt diversitatea ofertelor (68%), calitatea informației (58%), raportul calitate-preț (50%), consultanța disponibilă 24/7 (41%) și nu în ultimul rând timpul rapid de răspuns (32%).

„Agențiile de turism au avut întotdeauna un rol important, dar de multe ori neînțeles în planificarea și orientarea atât către călătoriile de odihnă și relaxare, precum și cele în scop de business. Mă bucur că profesionalismul nostru și al colegilor din turism, precum și comunicarea externă arată că suntem un partener de încredere și sprijinim cu grijă investițiile făcute de clienții noștri pentru a avea parte de concedii și călătorii de neuitat”, spune Cristina Mureșan, Marketing Supervisor al agenției de turism WENS Travel.

Acest studiu sondează schimbările de percepție și de comportament ale călătorilor datorate pandemie și regulilor impuse după anul 2020. Chestionarul a fost aplicat online în perioada 20.04.2021 – 30.05.2021. 37% dintre respondenți au un venit lunar între 4.000 și 5.999 de lei, 23% au un venit lunar între 6.000 și 9.999 de lei, 18% au un venit lunar între 2.000 și 3.999 de lei, 17% au un venit lunar de peste 10.000 de lei și 5% au un venit lunar mai mic de 1.999 de lei. 19% dintre respondenți activează în industria farmaceutică și sănătate, 10% în construcții și imobiliare, iar 37% se ocupă cu alte servicii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.