Acasă Social COTAR îi apără pe sindicaliști, cere desființarea STB și scoaterea traseelor la...

COTAR îi apără pe sindicaliști, cere desființarea STB și scoaterea traseelor la licitație

DISTRIBUIȚI

 163200 – 25012022 – Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) constată că Bucureștiul a fost blocat, de mai multe zile, pentru că situația transportului public de persoane a scăpat de sub controlul autorităților. O grevă ilegală, probleme tehnice grave pe care le anunță greviștii, o decizie aberantă de a da anunț de angajare a altor șoferi (care nu există), dar mai ales gaura neagră care absoarbe un buget anual colosal, fără a repara măcar autobuzele – toate aceste probleme grave ne-au adus în situația fără precedent de a avea o capitală complet blocată, în plin val de crize, inclusiv eventualitatea începerii unui război la granițele României.

„Având în vedere faptul că situația în care a ajuns transportul public de persoane din București pare fără rezolvare, cerem Guvernului și Primăriei Capitalei să desființeze această gaură neagră care absoarbe foarte mulți bani de la bugetul statului și să scoată la licitație traseele operate de STB. Transportatorii privați au fost eliminați de pe traseele care leagă Bucureștiul de localitățile învecinate, sub pretextul că se poate ocupa mai bine STB de nevoile călătorilor. Iată că acum vedem contrariul. Dincolo de faptul că a bloca timp de mai multe zile consecutiv toată Capitala devine deja o problemă de securitate națională, mai vedem că principalele revendicări ale greviștilor sunt legate de problemele tehnice ale autobuzelor, care pun în pericol viața oamenilor. Nu explică nimeni unde se duc banii pe care STB i-a primit în fiecare an, ca subvenții. Transportatorii rutieri de persoane așteaptă aceste explicații, mai ales după ce au fost eliminați de pe rutele pe care operau între București și localitățile din Ilfov”, explică Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Membrii COTAR nu pot înțelege cum s-a ajuns la această situație, în condițiile în care subvenția pe care a plătit-o Primăria Capitalei pentru transportul public s-a dublat, din 2015 până în 2020, iar anul trecut, suma reprezenta aproape jumătate din bugetul celei mai bogate primării din țară.

În anul 2015, bugetul RATB era 515 milioane de lei, iar în 2020 ajunsese la 1,235 miliarde de lei. Anul trecut, Municipalitatea avea deja datorii de aproape un miliard de lei, din cauză că Primăria nu a putut acoperi subvenția din ce în ce mai mare. STB, pe de altă parte, avea, tot anul trecut, circa 900 de milioane de lei datorii la ANAF. S-au făcut achiziții de autobuze, troleibuze și tramvaie, dar toate studiile au constatat că nu s-a îmbunătățit calitatea serviciilor STB.

”Primarul Nicușor Dan a anunțat „eficientizarea” STB, dar astăzi observvăm că a obținut contrariul. Subvențiile au fost date mai ales pentru a scadea prețul biletului, dar niciodată nu s-a făcut un calcul corect. Toți primarii s-au folosit de acești bani pentru capital electoral, prin acordarea de gratuități. Astfel, din aproape 600.000 de călători în fiecare zi, peste 200.000 călătoresc gratuit (pensionari și persoane cu dizabilități). Nicușor Dan a majorat costul călătoriei, dar a uitat de scandalul pe care susținătorii lui de la USR l-au făcut, începând din 2015, pentru a se introduce transportul gratuit pentru toți călătorii, în Capitală – ceea ce e imposibil. Totuși, mai mulți candidați la Primăria Capitalei au promovat această idee, în ultimii ani, ca și cum ar fi fost posibilă. Astăzi se poate observa unde a dus joaca de-a filantropia pe banii contribuabililor: bucureștenii plătesc taxele și impozitele din care se alocă peste 1 miliard de lei la subvențiile STB, dar de aproape o săptămână nu mai pot circula cu mijloacele de transport în comun, chiar dacă au plătit alți bani și pentru bilete și abonamente. Propunem să nu mai dea vina pe sindicaliști edilul sau directorul STB, pentru că nu s-a ajuns la această situație peste noapte, ci după mulți ani de jaf continuu din banul public. Mai bine ar lăsa problema transportului în grija transportatorilor! Iar de verificarea modului în care s-au cheltuit banii de subvenții pentru STB ar trebui să se ocupe instituțiile abilitate pentru control”, se arată într-un comunicat de presă al COTAR.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.