Acasă Anchete Interne Campania „#alcoolulnutefacemare” ajunge și pe stadion

Campania „#alcoolulnutefacemare” ajunge și pe stadion

DISTRIBUIȚI

 167107 – 17112022– Pentru prevenirea și descurajarea consumului de alcool în rândul minorilor, care poate avea efecte negative atât la nivel psiho-emoțional, cât și la nivel fizic, Federația Română de Fotbal și Poliția Română, în parteneriat cu Asociația Berarii României, lansează campania „Alcoolul nu te face mare” pe stadioane, la meciurile echipei naționale de fotbal și la meciurile U21.

Înaintea meciurilor de fotbal și în pauze pe tabelele de marcaj și videoproiectoarele stadioanelor de fotbal va fi proiectat videoclipul piesei „Ia stai cu tata” de Satra D.A.D.Z care mizează pe taţii care fac trap cringe pentru ca minorii să nu bea alcool.

 De asemenea, Poliția Română va desfășura pe stadioane activități preventive despre efectele negative ale consumului de alcool pentru adolescenți, în zona dedicată familiilor, va distribui ghiduri „Alcoolul nu te face mare” și va oferi premii minorilor spectatori la meciuri.

 Primul meci la care mesajele campaniei vor fi comunicate va fi amicalul România – Slovenia, care se joacă la data de 17 noiembrie pe Cluj Arena, unde Federația Română de Fotbal așteaptă aproape 30.000 de spectatori.

Potrivit FRF, aproximativ 10% din publicul prezent la meciurile echipei naționale de fotbal sunt minori.

Aproximativ 86% dintre băieți și 79% dintre fetele în vârstă de 16 ani au consumat cel puțin o dată în viață o băutură alcoolică. Ponderea celor care au consumat alcool până la vârsta de 13 ani este mult mai mare în rândul băieților (45%) decât în rândul fetelor (27%), arată studiul ESPAD derulat în anul 2019 în 35 de țări, între care 25 de țări membre ale Uniunii Europene, inclusiv România. 52% dintre elevi au consumat alcool în ultimele 30 de zile înaintea realizării studiului și 10% au admis că s-au îmbătat cel puțin o dată în această perioadă, procentul fiind semnificativ mai mare în rândul băieților (13%) decât în rândul fetelor (7,3%). Elevii români au o frecvență ușor mai redusă a consumului de alcool în ultimele 30 de zile față de media europeană: 5,4 ocazii de consum față de 5,6 media la nivel european. În acest context, realizarea unor campanii de informare și conștientizare cu privire la consecințele consumului de alcool în rândul tinerilor devine cu atât mai importantă.

Campania „Alcoolul nu te face mare” a fost lansată ca program-pilot în Bucureşti, în 2006, apoi extinsă în mai multe orașe. Până în prezent, campania a fost desfășurată în școli și a inclus, pe lângă dialogul direct cu adolescenții, ședințe de consiliere de grup cu psihologii Cristian Andrei și Silviu Ioniță, filme educative, un ghid pentru părinți și formarea profesorilor prin conceperea unor planuri de lecție dedicate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.