Acasă Economie Noi reguli în programul Rabla: Primele de casare cresc, iar mașinile electrice...

Noi reguli în programul Rabla: Primele de casare cresc, iar mașinile electrice cumpărate cu bani de la stat nu pot fi mai scumpe de 75.000 de euro  

DISTRIBUIȚI

168110 – 03032023 – Ministerul Mediului a pus în dezbatere publică ordinele prin care vrea să modifice programele Rabla, respectiv Rabla Clasic, Rabla Plus și Rabla Local.

Este vorba de modificări care vizează majorarea primelor de casare, dar și nivelul limită al prețului mașinilor incluse în Rabla Plus, care sunt acum confirmate oficial de actele puse în dezbatere publică.

În cazul Rabla Local, care nu a fost încă lansat, va fi interzisă cumpărarea, timp de trei ani, a unei mașini cu un nivel de poluare mai mic de Euro 5.

În cazul Rabla Clasic, cele mai importante modificări sunt: majorarea primei de casare la 7.000 de lei, iar în cazul casării a două vehicule -10.000 de lei, reducerea nivelului de emisii acceptate pentru acordarea primei de casare – maximum 155 g CO2/km (acum e 160 g CO2/km), eliminarea condiției de a casa un autovehicul uzat în schimbul achiziționării unui autovehicul nou, dar doar în cazul instituțiilor publice.

La Rabla Plus, ministerul Mediului propune stabilirea unei valori maxime de 75.000 de euro (TVA inclus) pentru achiziționarea unui autovehicul electric, mărirea valorii ecotichetului la 120.000 lei pentru solicitanții instituții publice și eliminarea obligației casării unui autovehicul uzat în schimbul achiziționării unui autovehicul nou (tot pentru instituțiile publice).

În cazul programului Rabla Local, ministerul Mediului propune modificarea procentului de finanțare acordat în cadrul programului la 80% de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) și 20% de la primărie (adică 2.400 lei de la AFM și 600 de lei de la primărie) și angajamentul persoanei fizice conform căruia nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de trei ani de la primirea stimulentului pentru casare (regulile de acum vorbesc de mașini cu norma de poluare Euro 4).

Documentul mai stabilește și praguri de finanțare în funcție de numărul de locuitori:

  • 50 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie sub 5.000 de locuitori;
  • 100 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori;
  • 500 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori;
  • 1.000 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori;
  • 5.000 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie egală sau mai mare de 200.001 de locuitori.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.