Acasă Uncategorized Bucuresti: 251 autovehicule furate din strainatate, depistate la frontiera romana de la...

Bucuresti: 251 autovehicule furate din strainatate, depistate la frontiera romana de la inceputul anului

DISTRIBUIȚI

95034 – 20102010 – În cele nouă luni trecute din 2010, poliţiştii de frontieră au descoperit 251 autovehicule care figurau furate din străinatate. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost descoperite 153 autovehicule, numărul descoperirilor privind mijloacele de transport furate, a crescut cu 64%.

În continuare, principalul „furnizor” de autovehicule furate care tranzitează frontierele României este Italia, urmată de Germania şi Ungaria, iar persoanele implicate sunt în majoritate cetăţeni români, dar şi moldoveni, ucraineni, austrieci, italieni şi turci.

Traficul cu autoturisme de lux furate din străinatate rămâne, şi în acest an, „în atenţia” lumii interlope transnaţionale, fiind o activitate ilicită care aduce beneficii financiare substanţiale membrilor reţelelor deja specializate în domeniu şi extrem de bine organizate la nivelul mai multor state (din Vestul către Estul Europei).

Organizarea reţelelor de traficanţi – Din analizele efectuate de poliţiştii de frontieră în cazurile depistate, s-a stabilit că, în general, reţelele de traficanţi sunt organizate pe două tipuri mari, respectiv cele specializate în furtul autoturismelor de lux şi cele specializate în furtul autoturismelor de categorie mijlocie.

La rândul lor, aceste două tipuri sunt subdivizate în mai multe grupuri de acţiune, a caror „ierarhie” este următoarea: 1. grupa de recunoaştere – identifică maşinile corespunzătoare “cererii”, 2. grupa tehnică – confecţionează documentele false, 3. grupa de transport – trece maşinile peste graniţe, 4. grupa de valorificare – vinde maşinile de lux, 5. grupa de supraveghere – are ca sarcină supravegherea şi derularea tuturor fazelor incluse în actul ilegal.

Moduri de operare şi rute – Ca moduri de operare ale traficanţilor, analizele arată că “se practică”:  a) fraudă la asigurări  – cu acordul proprietarului, maşina este transportată în altă ţară, “spălată” prin vânzări succesive şi ulterior declarată ca fiind furată chiar de către proprietar; b) furtul la comandă, deturnarea sau frauda la firmele de închirieri – se racolează o persoană fără posibilităţi materiale care contra unei sume modice acceptă să deschidă pe numele său un cont într-o bancă şi implicit să obţină o carte de credit (card), document în baza căruia persoana închiriază de la firmele de profil, autoturismul.

Rutele folosite de către traficanţi sunt, în general, orientate dinspre ţările vest europene cu finalitate în ţările est-europene şi din spatiul ex-sovietic: Italia – Austria – Ungaria – România; Germania – Austria – Ungaria – România – Moldova şi Ucraina; Italia –Serbia – România – R.Moldova – Ucraina sau Federatia Rusa.

În continuare, principalul „furnizor” de autovehicule furate care tranzitează frontierele României este Italia, urmată de Germania, Ungaria etc.

În majoritatea cazurilor, cei care se aflau la volanul maşinilor respective au declarat, pe timpul cercetărilor, că nu ştiau că autoturismele se află în atenţia autorităţiilor ca fiind furate, ei fiind doar „cumpărători de bună credinţă”. Alţii au susţinut că au primit o sumă de bani (în general, de până la 500 euro) pentru a transporta maşina în România şi, la fel, nu cunoşteau că aceasta e furată.

În urma unui „studiu” al cererii şi ofertei pe piaţa neagră a maşinilor,  s-a constatat că, la categoria autoturisme de lux, cele mai căutate sunt mărcile “BMW” şi „Mercedes”, iar la autovehiculele de categorie mijlocie, ponderea o deţin mărcile “ Renault” şi „Fiat”. www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.