94998 – 19102010 – Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a lansat, marţi, campania de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor.
Aceasta campanie se desfasoara in cadrul unui proiect strategic finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane care are ca obiectiv general cresterea gradului de vizibilitate a serviciilor SPO in randul tinerilor aflati in cautarea unui loc de munca si in randul angajatorilor, fiind implementat in parteneriat cu trei companii nationale (System&Network Solutions SRL, Data Media SRL, Rusu&Bortun Consultanţă SRL), avand o durata de 18 de luni si un buget total de 10.016.900 lei. Proiectul “Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor” are si doua obiective specifice: cresterea notorietatii SPO si a serviciilor oferite tinerilor in cautarea unui loc de munca din mediul urban si rural, dar si angajatorilor precum si furnizarea de informatii care sa ajute la dezvoltarea proceselor implicate in cautarea unui loc de munca pe cont propriu: autoevaluare, cautarea ofertelor, abordarea ofertelor, prezentarea la un interviu.
Campania a pornit de la rezultatele a doua studii de piata cantitative si calitative in randul tinerilor si angajatorilor, in baza carora a fost conceputa o strategie generala de comunicare si alte patru tipuri de strategii de comunicare specifice (relatii publice, comunicare on line, publicitate si evenimente).
Pentru aceasta campanie au fost realizate materiale tipografice, dupa cum urmeaza: 1.201.200 pliante si brosuri, 11.000 postere, 3000 de mape si 2500 de foi imprimate. „Cum sa alegem anunturile de angajare”, „Cum sa realizam un bun C.V”, „Cum sa pregatim interviul de angajare”, „Cum sa redactam o scrisoare de intentie”, „Cum puteti munci in Europa”, „De ce sa apelezi la Serviciul Public de Ocupare”, „E bine sa ai banii tai. Ia-ti primul job!”, sunt doar cateva materiale realizate in cadrul acestui proiect, care vor ajuta efectiv tinerii aflati in cautarea pe cont propriu a unui loc de munca, dar si angajatorii. O parte din aceste materiale au fost deja distribuite agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca in vederea dotarii a 47 de birouri de self-service, birouri care vor fi create prin implementarea altui proiect cu finantare din Fondul Social European, al carui beneficiar este tot ANOFM. De asemenea, materialele tipografice au fost folosite la bursa locurilor de munca pentru absolventi organizata la nivel national in luna septembrie 2010, urmand ca agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca sa le disemineze si catre alte institutii prin a caror activitate se pot atinge grupurile tinta vizate de campania din cadrul proiectului: facultati, licee, inspectorate de munca, directii de finante publice, etc.
Totodata, au fost create spoturi audio si video care vor fi difuzate in mass media, precum si un film de prezentare al ANOFM care va rula in agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca. Doua dintre spoturile video sunt adresate tinerilor, ele fiind regizate de catre doamna Andreea Paduraru. Rolurile au fost interpretate de actori neprofesionisti. Celelalte doua spoturi video sunt adresate angajatorilor.
Prin difuzarea media (tv, radio, print, on line) se doreste informarea a circa 1.000.000 de persoane, respectiv 10.000 agenti economici.
Nu in ultimul rand, s-a creat site-ul muncesti.ro care va promova mesajele campaniei printr-o activitate intensa de PR on line, precum si pe retelele de socializare.
Proiectul mai cuprinde organizarea de evenimente regionale precum si inserarea de anunturi publicitare in presa scrisa. www.promptmedia.ro