Acasă Uncategorized Bucuresti: Banca de date nationala pentru activitatea autoritatilor administratiei publice locale

Bucuresti: Banca de date nationala pentru activitatea autoritatilor administratiei publice locale

DISTRIBUIȚI

94875 – 15102010 –  Administraţia centrală va avea la dispoziţie, în aproximativ trei ani, o bază de date care va permite realizarea unor analize şi simulări pentru luarea celor mai bune decizii cu privire la activitatea autorităţilor administraţiei publice locale. În acest sens, Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Direcţia pentru Politici Fiscale şi Bugetare Locale, a lansat, joi, proiectul „Realizarea arhitecturii sistemului informaţional şi a structurii bazei de date economico-financiare ale autorităţilor administraţiei publice locale (BDAPL)”. Valoarea totală a proiectului cu cele trei faze de dezvoltare este de 37.754.000 lei, fiind finanţat din Fondul Social European prin programul operaţional „Dezvoltarea Capacităţii Administrative”.

Prima şi cea de-a treia fază vor fi finanţate din acest fond, iar cea de-a doua prin programul operaţional gestionat de către Ministerul Comunicaţiilor. „Este un proiect de bază pentru administraţia publică centrală şi locală, necesitatea acestuia fiind determinată de nevoia stringentă a unei baze de date comune pentru analize şi simulări, astfel încât să determine adoptarea de decizii în condiţii de certitudine”, a declarat Daniel Marinescu, directorul DPFBL, citat de Administratie.ro. El a adăugat că, prin aceste simulări, se poate obţine impactul asupra fiecărui buget de la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, putându-se identifica efectele pozitive şi cele negative asupra acestora. Marinescu a menţionat că, într-adevăr, este vorba despre o centralizare a informaţiilor economico-financiare în scopul de a fi la îndemâna tuturor actorilor implicaţi: ministere, structuri asociative ale autorităţilor locale, asociaţii profesionale, ONG-uri, presă.  Oficialul DPFBL a precizat că va exista obligativitatea raportării datelor din teritoriu pentru a întocmi o bază de date care să reflecte realitatea din teren. În context, primarul municipiului Piteşti, Tudor Pendiuc, preşedinte executiv al Asociaţiei Municipiilor din România, a spus că acest proiect este un instrument profesional util pentru autorităţile locale, subliniind însă că este nevoie de resurse umane şi materiale pentru a putea fi pus în aplicare. El şi-a exprimat speranţa că „o minte normală nu va transforma acest instrument util într-unul de constrângere sau de control”.

„Abia aştept această bază de date, pentru a vedea unde au ajuns sumele de bani din rezerva Guvernului la anumite comunităţi locale”, a completat primarul piteştean. Necesitatea implementării acestui proiect este motivată de asumarea de către Guvernul României a priorităţilor de creştere a capacităţii administrative, de consolidare a procesului de descentralizare fiscală şi administrativă, de deconcentrare şi descentralizare a serviciilor. www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.