Acasă Uncategorized Bucureşti: Încă 1.000 de ghişee pentru evitarea problemelor la depunerea declaraţiei unice

Bucureşti: Încă 1.000 de ghişee pentru evitarea problemelor la depunerea declaraţiei unice

DISTRIBUIȚI

98046 – 02022011- Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) anunţă că va asigura un număr suplimentar de ghişee astfel încât prima operaţiune de depunere a declaraţiei unice (Formular D112) să nu ridice probleme de ordin administrativ.

Pentru obligaţiile declarative ale lunii ianuarie, cu termen limită de depunere 25 februarie, s-au  redimensionat ghişeele existente la nivelul celor 424 de locaţii din ţară, în funcţie de numărul de contribuabili arondaţi şi s-a suplimentat numărul de ghişee existent cu încă 1.000 de unităţi în incinta sediilor Trezoreriei. De asemenea, sunt în curs de perfectare protocoale de colaborare cu CNPAS şi ANOFM, astfel încât să se creeze oportunitatea depunerii declaraţiei unice şi la ghişeele acestor instituţii. Totodată, s-a dispus ca în zilele de 24 şi 25 februarie a. c. la toate unităţile ANAF de primire a declaraţiilor să se lucreze în două schimburi în intervalul orar 8.00-20.00.

Aceste măsuri au fost adoptate având în vedere că până la data de 1 februarie 2011au fost înrolate 17.000 de certificate digitale calificate pentru un număr de 70.000 de contribuabili dintr-un total de circa 470.000 de angajatori (contribuabili cu obligaţia depunerii D112). Însă, din experienţa anilor anteriori, s-a constatat că 40% dintre contribuabili preferă depunerea în ultima zi.

Având în vedere că depunerea prinInternet a declaraţiei unice devine obligatorie, conducerea ANAF a decis stabilirea unei perioade de tranziţie de şase luni în care administraţia fiscală să preia declaraţiile şi în formă fizică. Astfel, până la data de 1 iulie 2011 contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin Internet, fie la ghişeu, în ultima situaţie prezentând Anexa 1 semnată şi ştampilată, celelalte informaţii urmând să fie livrate pe suport electronic (CD). Totodată, în vederea perfectării şi adaptării la noul sistem de depunere, conducerea ANAF a dispus o perioadă de testare a sistemului în intervalul 31 ianuarie (începând cu orele 8.00) – 4 februarie (până la orele 14.00), perioadă în care contribuabilii pot simula depunerea D112, declaraţia urmând să fie procesată ca şi când operaţiunea ar fi reală astfel încât să se permită verificarea tuturor elementelor depunerii electronice, atât de către contribuabili, cât şi de către funcţionarii ANAF, CNAS, CNPAS, ANOFM.

ANAF aminteşte contribuabililor că depunerea efectivă a declaraţiei unice începe cu data de 7 februarie 2011, orwlw 9.00, pentru obligaţiile declarative aferente lunii ianuarie şi pentru care termenul limită de depunere este 25 februarie. Orice operaţiune realizată înainte de data de 7 februarie nu va fi considerată depunere efectivă. La încheierea perioadei de exersare, sistemul informatic va fi reiniţializat, respectiv vor fi şterse fişierele şi golite bazele de date create în perioada simulării.  

Declaraţia D112 are un conţinut similar cu cel al declaraţiilor ce se depuneau până acum, cuprinzând obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate. Obligaţia depunerii D112 o au contribuabilii care au calitatea de angajatori sau asimilaţi acestora.

Depunerea prin Internet presupune achiziţionarea unui certificat digital calificat de semnătură electronică emis de furnizorii autorizaţi (CertSign, DigiSign sau TransSped) şi înrolarea acestuia la organele fiscale.

După data de 1 iulie, depunerea prin Internet devine obligatorie. Depunerea prin internet a D112 se încadrează prevederilor legale privind semnătura electronică (Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică şi celelalte acte normative de completare). – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.