Acasă Uncategorized Bucureşti: Liniile de cale ferată nefolosite vor putea fi închiriate de consiliile...

Bucureşti: Liniile de cale ferată nefolosite vor putea fi închiriate de consiliile judeţene

DISTRIBUIȚI

99628 – 28032011 –  Consiliile judeţene vor putea închiria de la CFR, pentru transportul local, liniile nefolosite de operatorul feroviar şi vor avea posibilitatea să stabilească rute suplimentare faţă de cele impuse de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

„Prin continuarea procesului de închiriere şi completarea listei secţiilor de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile cu noi secţii se creează posibilitatea ca autorităţile locale (judeţene, municipale etc.) să participe în mod eficient şi direct la susţinerea locală a transportului de călători pe calea ferată, pe secţiile de circulaţie unde aceasta se justifică, iar secţiile de circulaţie care nu mai sunt rentabile traficului de marfă şi/sau de călători să poată fi închiriate unor agenţi economici care doresc să opereze pe aceste secţii de circulaţie”, se arată într-un proiect de hotărâre de guvern pentru aprobarea condiţiilor de închiriere, elaborat de MTI.

CFR SA va transmite spre consultare consiliilor judeţene o listă cu secţiile de circulaţie disponibile pentru închiriere, iar autorităţile locale vor răspunde în maximum 30 de zile dacă sunt de acord cu propunerile. De asemenea, consiliile judeţene pot solicita modificarea sau suplimentarea traseelor şi vor prezenta posibilităţile de finanţare din fondurile proprii.

Bugetul CFR SA va conţine capitole distincte pentru infrastructura feroviară interoperabilă şi cea neinteroperabilă, cu structuri identice privind elementele de venituri şi cheltuieli. Veniturile din exploatarea infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum şi cheltuielile pentru funcţionarea acesteia se înregistrează de CFR SA în conturi contabile separate de cele pentru infrastructura feroviară interoperabilă.

Operatorii feroviari pot închiria linii locale de la CFR SA pentru o perioadă de 5-10 ani, în funcţie de perioada necesară amortizării sumelor pe care firma se angajează să o aloce pentru reparaţii capitale şi/sau investiţii în infrastructură şi material rulant. CFR SA va verifica trimestrial, pe baza datelor şi informaţiilor scrise furnizate de operatorul economic, îndeplinirea obligaţiilor asumate prin contract şi va decide modalităţile de continuare a contractului. Operatorii care închiriază liniile vor avea dreptul să aplice politicile tarifare dorite, însă în cazul transportului de călători preţul biletului nu poate depăşi tariful legal.

În cazul în care după două licitaţii unele secţii nu au fost adjudecate sau nu au fost preluate în maximum trei luni şi dacă din analiza eficienţei economice şi comerciale a acestor secţii nu rezultă posibilităţi concrete de eficientizare, CFR SA va propune Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii închiderea liniilor. – www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.