Acasă Uncategorized Bucuresti: ANA a lansat prima campanie nationala de prevenire a consumului de...

Bucuresti: ANA a lansat prima campanie nationala de prevenire a consumului de etnobotanice

DISTRIBUIȚI

102117 – 24062011– Conducerea Agenţiei Naţionale Antidrog (ANA) a prezentat vineri rezultatele Studiului în Populaţia Generală (General Population Survey), realizat de către specialiştii agenţiei în anul 2010, şi a lansat prima campanie naţională de prevenire a consumului de substanţe noi cu proprietăţi psihoactive (denumite“etnobotanice”) – „Absentul”, în rândul adolescenţilor şi tinerilor cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani, dar şi la nivelul populaţiei generale. Directorul ANA, Sorin Oprea, a subliniat necesitatea fundamentării intervenţiilor-răspuns în planul politicilor publice antidrog prin demersuri evaluative şi analitice, care conferă coerenţă şi eficienţă în implementarea acestora. În acest context, rezultatele Studiului în Populaţia Generală au stat la baza proiectării campaniei „Absentul”. Pentru a observa fenomenul în dinamică

 

şi pentru a determina tendinţele înregistrate de-a lungul timpului în consumul de droguri, ANA desfăşoară sistematic, o dată la trei ani (2004, 2007, 2010) acest studiu, care îşi propune să evalueze, conform standardelor europene, cunoştinţele, atitudinile şi practicile populaţiei generale (15-64 ani) referitoare la consumul de droguri.

Studiul a fost efectuat pe un eşantion de 5100 respondenţi, reprezentativ naţional pentru populaţia neinstituţionalizată, cu vârsta cuprinsă între 15 şi 64 ani, la data de 1 ianuarie 2009. În cadrul eşantionului, s-a utilizat o supraeşantionare pe regiunea Bucureşti-Ilfov, de 1.000 de subiecţi pentru persoanele de 15-34 de ani.

Din studiu a reieşit că prevalenţa consumului oricărui tip de drog ilegal în rândul populaţiei de 15-64 ani de-a lungul vieţii este de 4,1% (comparativ cu 1,7% în 2007).

Dintre drogurile ilegale, cel mai consumat este canabisul, într-un procent de 1,6% (faţă de 1,5% în 2007 şi 1,7% în 2004), urmat de ecstasy – 0,7% (faţă de 0,4% în 2007 şi 0,3% în 2004), heroină – 0,3% (faţă de 0,1% în 2007 şi 0,2% în 2004), cocaină (în ambele forme – bază sau crack) – 0,3% (faţă de 0,1% în 2007 şi 0,4% în 2004), LSD – 0,1% (faţă de 0,1% în 2007 şi 0,2% în 2004).

Prevalenţa consumului de substanţele noi cu proprietăţi psihoactive, comercializate sub numele de „droguri legale” sau „plante etnobotanice”, de-a lungul vieţii este 1,9%, cea din ultimul an 1,1%, iar cea din ultima lună 0,6%. Această categorie de substanţe se consumă în toate regiunile ţării. Pe primul loc se situează regiunea Bucureşti/Ilfov, cu 6,0%, urmată de regiunea Sud cu 2,5%, Centru cu 1,6%; Vest cu 1,5%; Nord Est cu 1,4%; Sud Est cu 1,4%; Sud Vest cu 0,9% şi Nord Vest cu 0,7%.

Având ca slogan “Este mutarea ta. Fără etnobotanice, campania „Absentul” reprezintă un program naţional de prevenire selectivă (adresat categoriei de vârstă 15-24 ani), cu o componentă universală (adresat populaţiei generale, mai ales prin difuzarea unui spot video.

Perioada de implementare a campaniei este 26 iunie – 31 decembrie 2011. – www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.