– 112894 – 03092012 – Dan Matei Agathon, președintele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS), susține că Palatul Parlamentului s-ar putea vinde
mult mai bine din punct de vedere touristic dacă ar fi promovat ca „Palatul lui Ceauşescu”. Statisticile arată că 80% dintre vizitatorii Palatului Parlamentului sunt străini, și că o rebrenduire a clădirii ar atrage atenția și mai mult asupra acesteia.
”Străinii nu vin să vadă instituţia Parlamentului României, ci urmele comunismului şi ale dictatorului celebru în întreaga lume prin monstruozităţile sale. Tocmai de aceea, a ascunde acest obiectiv turistic sub numele lui instituţional diminuează importanţa şi atractivitatea lui pentru cei care ar dori să vadă mărturia vie a trecutului şi cea mai neverosimilă realizare a comunismului românesc”, susține Agathon, care observă o timiditate a autorităților din domeniul turismului în folosirea anumitor branduri.
Ca argument, fostul ministru al Turismului spune că, pentru a fi vândut, agenţiile străine de turism identifică déjà Palatal Parlamentului ca fiind Palatul lui Ceauşescu.
”Acest gen de simboluri sunt cele care îi atrag de turişti şi ar fi o lipsă de inteligenţă din partea noastră să nu le folosim ca atare”, mai susține Agathon. – www.promptmedia.ro