Acasă Politic Bucuresti: CFR Calatori primeste motorina de la rezerva de stat

Bucuresti: CFR Calatori primeste motorina de la rezerva de stat

DISTRIBUIȚI

 114968 – 28112012 – Guvernul a scos din rezerva de stat doar 2.000 tone motorina pentru CFR Calatori, pentru functionarea transportului feroviar de calatori pe timp de iarna, desi ministerul de resort a prezentat public o cerere pentru o cantitate de zece ori mai mare, aratand ca altfel asigurarea acestui serviciu este in pericol.

Scoaterea din rezerva de stat a unei cantitati de doar 2.000 tone de motorina pentru CFR Calatori a fost decisa in sedinta de marti a Guvernului.

”Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta privind aprobarea scoaterii din rezerva de stat, sub forma de imprumut, a cantitaţii de 2.000 tone motorina pentru Societatea Naţionala de Transport Feroviar de Calatori CFR Calatori. Guvernul a aprobat aceasta ordonanţa care asigura combustibilul necesar transportului feroviar de calatori pe timp de iarna. Cantitatea de combustibil vizata este de 2.000 tone motorina, care se va scoate din rezerva de stat, cu titlu de imprumut, pana la 31 octombrie 2013”, a afirmat purtatorul de cuvant al Guvernului, Andrei Zaharescu.

In proiectul de ordonanta prezentat public in urma cu o saptamana, Ministerul Transporturilor explica insa ca este nevoie ca din rezerva de stat sa fie scoasa in favoarea CFR
Calatori, cu titlu de imprumut pana la 31 octombrie 2013, o cantitate de 20.000 tone motorina pentru motoare diesel si 500 tone combustibil lichid usor pentru centrale termice, avertizand ca neluarea acestor masuri pune in pericol asigurarea transportului feroviar de calatori in perioada urmatoare.

Ministerul explica faptul ca CFR Calatori intampina greutati deosebite in achizitionarea de combustibil pentru motoarele diesel, intrucat, pe de-o parte, la licitatiile pentru achizitia de motorina organizate la Bursa Romana de Marfuri nu se prezinta ofertanti, iar, pe de alta parte, asigurarea transportului feroviar de calatori pe timp de iarna determina cresterea consumurilor medii zilnice si lunare de combustibili, ceea ce ar conduce si la influente negative asupra pretului de cost al transportului. – www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.