Acasă Politic Bucureşti: Deschidere parțială

Bucureşti: Deschidere parțială

DISTRIBUIȚI

125332 – 13012014Primul tronson al noului bulevard Buzesti-Berzei-Uranus din Bucuresti a fost deschis duminica circulatiei.  „De astazi puteti traversa orasul pe noul bulevard Buzesti-Berzei-Uranus. Primul tronson, de la Piata Victoriei la Vasile Parvan, e gata.

Am promis ca voi realiza acest proiect si m-am tinut de cuvant, in ciuda tuturor celor care s-au opus sau se opun modernizarii Bucurestiului. Soferii bucuresteni, si nu numai, vor vedea singuri care este utilitatea acestui drum si tot ei vor putea sa aprecieze descongestionarea traficului din aceasta zona. Noul bulevard va permite traversarea acestei zone in doar cateva minute, reprezentand o alternativa la Calea Victoriei, bulevardul Lascar Catargiu si bulevardul Magheru”, a afirmat primarul general Sorin Oprescu, prezent la eveniment.

            De asemenea, primarul general a adaugat ca odata cu finalizarea noii artere „vom face in asa fel incat portiuni din Calea Victoriei sa fie inchise sambata si duminica astfel incat bucurestenii sa poata iesi la plimbare fie si pentru a reinvia spiritul „Micului Paris”.

            Sorin Oprescu a dat asigurari ca „asa cum ne-am luat angajamentul, Hala Matache va fi reconstruita printr-un parteneriat public privat, pastrandu-se forma si volumul pe care aceasta cladire le-a avut in anii ’30.”

            Lucrarile la prima etapa, Piata Victoriei- Vasile Parvan, au fost deosebit de complexe si au presupus reabilitarea si modernizarea caii rutiere cu minim doua benzi pe sens si banda pentru biciclisti. Astfel, suprafata cu care s-a largit bulevardul este de 40.000 mp (o crestere de 50% fata de suprafata initiala), numarul estimat al autovehiculelor care vor traversa artera este de aproximativ 36.000 pe zi, iar numarul estimat de calatori este de 72.000 pe zi in autoturisme si 12.000 pe zi in mijloacele de transport in comun, potrivit informatiilor de la Primaria Municipiului Bucuresti.

            De asemenea, lucrarile au constat si in modernizarea si reabilitarea trotuarelor, modernizarea liniilor de tramvai, modernizarea iluminatului public, dar si amenajarea spatiului pietonal si a spatiului verde adiacent. Totodata, a fost reorganizat si refacut intregul sistem de

retele edilitare (apa, gaze, energie electrica) si a fost implementat pe toata suprafata bulevardului (2 km) sistemul NetCity.

            Odata cu modernizarea semaforizarii, s-a reorganizat circulatia cu sensuri unice; astfel, s-a instituit sens unic pe str. Sevastopol, între str. Buzeşti şi b-dul. Lascăr Catargiu, dinspre str. Buzeşti către b-dul. Lascăr Catargiu, pe Calea Giviţei, intre Str. Polizu si b-dul Dacia, dinspre Str. Polizu catre b-dul Dacia, pe bd. Gării de Nord, între str. Berzei şi P-ţa Gării de Nord, dinspre str. Berzei către P-ţa Gării de Nord.

            In ceea ce priveste urmatoarele doua etape ale Diametralei Nord-Sud, Buzesti-Berzei-Uranus (etapa a II a – Vasile Parvan-intersectia Calea Rahovei cu bulevardul Tudor Vladimirescu si etapa a III a – intre intersectia Calea Rahovei cu Tudor Vladimirescu, pana la Gara Progresul), primarul general a explicat ca „vom continua proiectul cu largirea Podului Hasdeu, tunelul subteran pe sub Dealul Parlamentului, intre cladirea Parlamentului si Catedrala Mantuirii Neamului, pana la intersectia cu Tudor Vladimirescu. Bulevardul Tudor Vladimirescu este revizuit si terminat, iar de acolo ne vom indrepta catre Gara Progresul, catre iesirea din Bucuresti, in asa fel incat, intr-un timp scurt, sa se poata parcurge Bucurestiul de la nord la sud.” – PROMPT MEDIA


LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.