Acasă Social Bucureşti: Raport cu privire la utilizarea numerelor de telefon pentru servicii armonizate...

Bucureşti: Raport cu privire la utilizarea numerelor de telefon pentru servicii armonizate cu caracter social

DISTRIBUIȚI

126796 – 12032014 –  Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a publicat miercuri un raport privind disponibilitatea serviciilor armonizate cu caracter social furnizate prin intermediul numerelor de telefon care încep cu 116. În România au fost alocate şi sunt disponibile trei astfel de numere de telefon: 116 000 – linie telefonică de urgenţă pentru copii dispăruţi, 116 111 – linie de asistenţă telefonică pentru copii şi 116 123 – linie de asistenţă telefonică pentru sprijin emoţional. Apelurile sunt gratuite în toate reţelele în care este deschis accesul la numerele de forma 116.

Aceste numere sunt armonizate la nivel european, ceea ce presupune că, indiferent de ţara în care se află, cetăţenii pot apela acelaşi număr ca în ţara de origine atunci când se confruntă cu o anumită problemă. Aşadar, accesul la anumite servicii cu caracter social se face prin intermediul aceloraşi numere în toate statele membre ale Uniunii Europene în care este furnizat serviciul respectiv.

Numărul 116 000 – linie telefonică de urgenţă pentru copii dispăruţi este operaţional din 25 mai 2009 şi este operat de Centrul Român pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual –

FOCUS, împreună cu Romtelecom. Serviciul este disponibil 24 ore/zi, 7 zile/săptămână, FOCUS asigurând funcţionarea în zilele lucrătoare, între orele 8 – 22, în restul timpului apelurile fiind redirecţionate către un colaborator specializat. În anul 2010 s-au primit 109.602 apeluri la numărul 116 000, în anul 2011 s-au primit 47.994 de apeluri, respectiv 13.840 de apeluri în anul 2012. Din informaţiile transmise de furnizori  acest număr este apelabil din 14 reţele de telefonie

fixă şi mobilă. Pe lângă România, acest număr mai este operaţional în 24 de state membre ale Uniunii Europene.

Numărul 116 111 –  linie de asistenţă telefonică pentru copii este operaţional de la 1 octombrie 2008 şi este furnizat de organizaţia non-guvernamentală Asociația Telefonul Copilului împreună cu Romtelecom. Numărul este disponibil gratuit din reţelele a nouă operatori timp de 16 ore/zi, 7 zile/săptămână. La acest număr s-au primit 44.671 de apeluri în anul 2010, 168.159 de apeluri în anul 2011, 138.104 apeluri în 2012, respectiv 61.388  de apeluri în perioada 1 ianuarie – 31 iulie 2013. Numărul este operaţional în 22 de state membre ale Uniunii Europene, inclusiv România.

Numărul 116 123 – linie de asistenţă telefonică ce oferă sprijin emoţional este operaţional în România de la 1 octombrie 2012 şi este furnizat de Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti prin Centrul de prevenire a tentativelor de suicid la copii şi adolescenţi din cadrul Spitalului Clinic de Psihiatrie „Prof. Dr. Alexandru Obregia”, împreună cu Trans Tel Services. Numărul este disponibil gratuit pentru apelanţii din reţelele a şapte operatori de telefonie fixă sau mobilă timp de 24 ore/zi, 7 zile/săptămână, fiind apelat în perioada octombrie 2012 – mai 2013 de 1.697 de ori. Acest serviciu este disponibil şi în alte 11 state membre.

Decizia de a deschide accesul abonaţilor proprii la numerele destinate serviciilor armonizate cu caracter social de forma 116 aparţine fiecărui operator în parte.

În România sunt încă disponibile pentru alocare două numere scurte de forma 116 destinate unor servicii armonizate cu caracter social: 116 006 – linie de asistenţă telefonică pentru victimile infracţiunilor  şi 116 117 – serviciu medical telefonic care nu intră în categoria cazurilor de urgenţă. La nivel european aceste numere sunt implementate de doar cinci, respectiv două state membre.

În anul 2012, 95% dintre respondenţii români participanţi la un studiu al Comisiei Europene cu privire la modul în care sunt percepute serviciile furnizate prin intermediul numerelor din categoria „116” de către publicul larg în statele membre ale UE au apreciat că numărul 116 000 este util (cu o creştere de 2% faţă de anul 2011), iar 90% au apreciat că numărul 116 111 este util (cu o creştere de 2% faţă de anul 2011), valori apropiate de media consemnată în statele UE (91% şi, respectiv, 90%). Numărul 116 123 nu a facut obiectul respectivului studiu.

Raportul privind disponibilitatea serviciilor armonizate cu caracter social poate fi accesat pe pagina de internet a ANCOM. – PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.