Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti București: Șapte din zece taxiuri au defecțiuni tehnice grave. Taximetriștii, ca de...

București: Șapte din zece taxiuri au defecțiuni tehnice grave. Taximetriștii, ca de obicei, spun că patronii sunt de vină

DISTRIBUIȚI

 129926 – 16072014 –  Din zece taxiuri verificate de reprezentanţii Registrului Auto Român, șapte au defecţiuni tehnice grave. „Cele mai dese neconformităţi tehnice întâlnite la aceste vehicule se referă la instalaţia electrică de iluminare, semnalizare, la emisiile poluante, la punţi, roţi, anvelope, suspensii”, spune Claudiu Mija, şef de departament al RAR. Legea spune clar că o mașină care practică taximetria nu trebuie să fie mai veche de cinci ani, însă în București există chiar și autovehicule de acest gen care au cel puțin zece ani de la prima înmatriculare.

Unul dintre taximetrişti recunoaşte, cu nonşalanţă, că niciun client nu ştie pericolele care-l pândesc atunci când se urcă în maşină. „N-are de unde să ştie. Aşa pot să pun şi eu un ecuson şi un tarif pe bord, dar în rest nu se ştie. Ştiţi cum e vorba aia: afară e vopsit gardul şi înăuntru e leopardul”, spune acesta, inconștient, citat de Digi24.

Puşi în faţa faptului împlinit, taximetriştii nu mai neagă realitatea. „Optezeci la sută din taxiuri cad jos. Adică vorbesc de modelele vechi”, spune Crinel Ulmeanu. Un coleg de-al său îl susține: „Sunt maşini foarte multe care nu respectă regulile normale, din punct de vedere tehnic şi al aspectului”.

Oficialii explică și care este cauza pentru care atât de multe mașini au probleme tehnice. „Readucerea lor la nivelul cerinţelor tehnice presupune un cost material şi uman important. Din această cauză, utilizatorul vehiculului încearcă să reducă costurile operaţionale prin nerealizarea acestor verificări corespunzătoare”, spune Claudiu Mija.

Chiar dacă şapte maşini din zece controlate au probleme grave, taximetriştii dau vina pe patroni care, spun ei, îi obligă să iasă pe traseu la volanul unor epave. „Atunci când s-a aşezat în maşină un client, răspund de integritatea lui corporală. Cu ce sunt oamenii ăia vinovaţi să suporte un accident din cauza mea, care sunt disperat şi trag de maşina aia că am şi eu o familie amărâtă acasă?”, spune Eugen Grigore, membru al Asociaţiei Naţionale a Transportatorilor şi Taximetriştilor Independenţi.

De asemenea, taximetriștii se vaită permanent că nu câștigă nimic, deși bagă în buzunar aproape 3.000 de lei lunar, că trebuie să îi plătească patronului 120 de lei zilnic și că muncesc fără contract legal de muncă. Taximetriștii, mai ales cei din București, nu suflă o vorbă atunci când sunt acuzați că nu resepectă aproape deloc regulile de circulație, că nu își respectă clienții și că de cele mai multe ori aplică metode de fraudă pentru a-și rotunji veniturile. Nu în ultimul rând, există informații potrivit cărora în Capitală circulă peste 40 la sută taxiuri pirat, multe aparținând unor interlopi. – PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.