Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti Bucureşti: Inspectorii ITM controlează cu tableta

Bucureşti: Inspectorii ITM controlează cu tableta

DISTRIBUIȚI

 138596 – 23072015 –  Inspecţia Muncii a finalizat un proiect finanţat prin Programul Operaţional Structural de Creştere a Competitivităţii Economice (POSCCE), proiect care a avut ca scop realizarea unui sistem informatic care îi va putea ajuta pe inspectorii în teren, uşurându-le munca, dar, cel mai important, crescând eficienţa controalelor şi scurtarea timpului de control.

            Proiectul a vizat echiparea inspectorilor muncii cu tablete care să aibă acces la bazele de date ale Inspecţiei Muncii şi a Inspectoratelor Teritoriale de Muncă, la un sistem informaţional unic, în care vor fi cuprinse toate datele despre angajatorii controlaţi, ceea ce va duce la controale mai eficiente şi mai rapide, potrivit Curierului Naţional.

            Inspectorul general de stat Dantes Nicolae Bratu, prezent la conferinţa de încheiere a proiectului, a declarat că noul sistem informatic implementat este extrem de util pentru inspectori atunci când sunt pe teren, cel mai important aspect fiind acela al scurtării timpului de control.

            „Gândiţi-vă cât timp putem economisi cu acest sistem. Inspectorul se duce la angajatorul care e controlat şi verifică direct de la faţa locului datele despre companie. Nu mai este nevoie să afle ce se întâmplă la faţa locului, apoi să se întoarcă la sediul Inspecţiei Muncii sau al Inspectoratelor Teritoriale de Muncă pentru a verifica datele despre angajator”, a explicat şeful Inspecţiei Muncii.

            Acesta a mai spus în cadrul conferinţei că noul sistem va uşura şi munca de verificare a inspectorilor din teritoriu.

            „Noul sistem ne uşurează şi munca noastră, în interiorul instituţiei. Nu va mai fi nevoie să mergem în teritoriu pentru a-i verifica pe colegii noştri din provincie. Putem să verificăm munca inspectoratelor teritoriale direct de aici de la Bucureşti şi să economisim banii pe care i-am fi cheltuit cu transportul”, a mai explicat Dantes Nicolae Bratu.

            Prezent la eveniment, secretarul de stat în cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi a Persoanelor în Vârstă (MMFPSPV) a declarat că era normal ca, în era tehnologiei informaţiei, Inspecţia Muncii să beneficieze de un asemenea sistem.

            „Acesta este un proiect foarte important care va eficientiza activităţile de combatere a muncii la negru. Munca la negru este un subiect din ce în ce mai important la nivel european. Recent, a avut loc o întâlnire între instituţiile competente din mai multe ţări din Europa, la Dubrovnik, în Croaţia, pe tema muncii la negru. Era normal ca, în epoca tehnologiei informaţiei, şi inspectorii muncii să fie conectaţi la informaţie. Este un proiect extrem de important şi îi felicit pe cei care au dus proiectul la bun sfârşit”, a declarat Gabriel Lungu.

            Proiectul numit „Combaterea muncii la negru, sporirea securităţii muncii în România prin îmbunătăţirea de structură şi proces în cadrul Inspecţiei Muncii” a necesitat fonduri de 34.678.057,69 de lei (aproximativ 7,9 milioane de euro) din care 34.581.435,65 lei, valoare fonduri eligibile, şi 96.622,04 lei, valoare fonduri neeligibile, iar principalul finanţator a fost Ministerul Societăţii Informaţionale, potrivit reprezentanţilor Inspecţiei Muncii, cei care au coordonat implementarea proiectului. Suportul tehnic a fost oferit de cei de la Teamnet International.

            Proiectul a constat în crearea unui sistem informatic în care inspectorii să poată colecta, dar şi verifica informaţii despre angajatorii din România. Inspecţia Muncii a achiziţionat 1.000 de tablete care să poată fi conectate la sistemul informatic creat special atunci când inspectorii sunt pe teren, prin intermediul unei aplicaţii speciale. În cadrul proiectului, Inspecţia Muncii a urmărit şi reducerea birocraţiei, simplificarea procedurilor de depunere a sesizărilor, dar şi acces la informaţii de către public, aducându-se astfel îmbunătăţiri site-ului Inspecţiei Muncii. Durata de implementare a proiectului a fost de 21 de luni. – PROMPT MEDIA

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.