Acasă Economic CFR: Gara de Nord – Aeroportul Otopeni

CFR: Gara de Nord – Aeroportul Otopeni

DISTRIBUIȚI

  150729 – 11062019 –     CFR a semnat, marți, contractul pentru proiectarea și execuția a 3 km de cale ferată și stația de la terminalul sosiri de la Aeroportul Henri Coandă. Lucrarea va conține și un viaduct lung de mai bine de 1,5 kilometri care vasupratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucrările ar trebui să înceapă vara aceasta și să fie gata în mai 2020, înainte de meciurile organizate de București la campionatul european de fotbal.

            ”Este un moment foarte important pentru că, aşa cum am anunţat încă de la începutul mandatului, proiectele de infrastructură reprezintă o prioritate pentru mine și pentru Ministerul Transporturilor. Știţi foarte bine că se apropie cu paşi rapizi Campionatul Europen de Fotbal – EURO 2020. Pentru a fi desfăşurat în bune condiţii acest campionat este nevoie de legătura feroviară dintre Aeroportul Henri Coandă şi Gara de Nord. Constructorul român care a câştigat licitaţia şi-a asumat să finalizeze proiectul înaintea termenului prevăzut în contract, astfel încât să putem asigura legătura feroviară pentru suporterii care vor veni”, scrie ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc pe facebook . 

            Asocierea Arcada – ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH va conecta aeroportul Otopeni la reţeaua feroviară, printr-un contract de 398,16 milioane lei fără TVA. CFR a semnat, marți, contractul la sediul Ministerului Transporturilor.
            Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti”,Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)” prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o stație supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.

            Contractul are oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), însă reprezentanții CFR dau ca tyermen de finalizare mai 2020, chiar înainte de meciurile organizate de București în cadrul EURO 2020 (Campionatul eropean de fotbal.
            În paralel, CFR mai desfășoară un contract cu Porr Construct pentru dublarea liniei de cale ferată (8 km) între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, proiect în valoare de 50,5 milioane lei, cu finanţare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.  Sursa:hotnews.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.