Acasă Economie Digitalizare și organizare la Ministerul Finanțelor

Digitalizare și organizare la Ministerul Finanțelor

DISTRIBUIȚI

 167661 – 30112023 – Guvernul a adoptat două ordonanțe de urgență cu efecte asupra digitalizării și analizei datelor fiscale. Este vorba despre înființarea unui Hub Financiar la nivelul Ministerului Finanțelor, un centru de servicii și date financiare, fiscale și vamale al administrației publice, de interes public național pentru securitatea financiară a statului.

Centrul va funcționa ca un sistem de comunicare multi-anual între guvern, cetățeni, mediul de afaceri și furnizorii de servicii și va permite Ministerului Finanțelor să asigure creșterea accesului la informații, centralizarea și integrarea datelor și aplicațiilor, eficientizarea procesului de decizie în activitatea publică, creșterea veniturilor și reducerea costurilor.

Sistemele și aplicațiile informatice utilizate în cadrul Hub-ului Financiar se vor interconecta la nivel de servicii cu Platforma de Cloud Guvernamental.

O a doua ordonanța reglementează securitatea cibernetică, atribuțiile, responsabilitățile privind realizarea și implementarea elementelor cu componentă de securitate națională ale Hub-ului Financiar, precum și prelucrarea datelor.

Sunt reglementate măsurile tehnice și administrative pentru retehnologizarea Centrului Național pentru Informații Financiare din cadrul Ministerului Finanțelor. De asemenea, se prevede construirea unui centru de date pentru dezvoltarea capacităților de găzduire a sistemelor de comunicații și de tehnologia informației. Finanțarea va fi asigurată prin PNRR și bugetul de stat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.