Acasă Anchete Interne Continuă digitalizarea actelor de stare civilă. Certificatele de naștere și deces pot...

Continuă digitalizarea actelor de stare civilă. Certificatele de naștere și deces pot fi obținute și online

DISTRIBUIȚI

 172041 – 09052024 – Certificate de naștere și deces pot fi obținute, începând din data de 8 mai 2024, atât în format fizic, cât și digital în municipiile Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și în județul Ilfov.

Astfel, activitatea de înregistrare a evenimentelor de viață (naștere și deces) desfășurată de ofițerul de stare civilă se va realiza în format digital.

În luna aprilie, punerea în funcțiune a ”Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC”, a fost inițiată la nivelul tuturor UAT-urilor din județul Ilfov, prin înregistrarea în format digital a deceselor și nașterilor și, având în vedere rezultatele obținute, în data de 8 mai 2024, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență a Persoanelor din judeţele Cluj, Constanţa, Hunedoara, Ialomița, Iași, Sibiu și Timiș, precum și al direcțiilor locale de evidenţă a persoanelor implicate, a realizat operaționalizarea SIIEASC la nivelul celor 7 municipii reședință de județ.

O nouă etapă privind extinderea sistemului este preconizată pentru data de 10 mai 2024, prin includerea anumitor unități administrativ-teritoriale de la nivelul județelor Cluj, Constanța, Hunedoara, Ialomița, Iași, Sibiu și Timiș.

Punerea în funcțiune, la nivel național, a Sistemului Informatic se va realiza etapizat, urmând să se încheie la 24 septembrie 2024.

Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă este alcătuit din 5 platforme interoperabile având ca scop furnizarea de servicii digitale circumscrise înregistrării sau, după caz, atestării evenimentelor de viaţă: naştere, căsătorie, divorţ şi deces.

 Infrastructura SIIEASC integrează o platformă dedicată desfășurării activității tuturor ofițerilor de stare civilă din România, o platformă dedicată cetățeanului, platforma instituțiilor publice partenere – prin intermediul căreia va fi asigurată interoperabilitatea cu administrația publică, și o componentă în care se regăsește o arhivă electronică în care sunt stocate peste 68,5 milioane de acte de stare civilă digitizate, cuprinzând informații din ultimii 100 de ani (începând cu ianuarie 1921).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.