Acasă Externe Agenda Europeana Au fost identificate peste 30.000 de situri care vindeau ”fake-uri”

Au fost identificate peste 30.000 de situri care vindeau ”fake-uri”

La anchetă au contribuit și investigatori români

DISTRIBUIȚI
sursa foto: Europol

152631 – 02122019  – Autoritățile din 18 state membre ale UE și o terță parte (Albania, Belgia, Bosnia și Herzegovina, Bulgaria, Colombia, Croația, Cehia, Danemaca, Franșa, Germania, Grecia, Ungaria, Hong Kong, China, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Portugalia, Moldova, România, Serbia, Slovacia, Spania, Suedia, Elveția, Ucraina, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii) și-au unit forțele într-o anchetă comună cu Europol și cu Centrul național de coordonare a drepturilor de proprietate intelectuală din SUA și, cu sprijinul Eurojust și INTERPOL, au blocat peste 30.506 de domenii de internet care distribuiau produse contrafăcute și piratate (produse farmaceutice contrafăcute și filme piratate, transmisie ilegală de televiziune, muzică, software, electronică și alte produse false).

În timpul anchetei, au fost arestați trei suspecți, au fost confiscate 26.000 de produse de lux (haine, parfumuri), 363 litri de băuturi alcoolice și multe dispozitive hardware. De asemenea, anchetatorii au identificat și au blocat peste 150.000 euro în mai multe conturi bancare și platforme de plată online.

Coaliția în domeniul crimei de proprietate intelectuală (IPC) a fost sprijinită de Europol care a detașat o serie de experți în domeniu, care au gestionat schimbul de informații în timp real și au efectuat verificări încrucișate ale datelor culese pe parcursul acțiunii. În plus, în 2019 experții americani instruit autoritățile europene de aplicare a legii în cadrul unor cursuri de pregătire asupra tehnicilor de investigare online cu privire la încălcarea proprietății intelectuale.

Lansată în 2014, operațiunea este continuarea unei operațiuni globale comune recurente, care a crescut semnificativ de la an la an. Operațiunea este rezultatul abordării cuprinzătoare pe care Europol o urmărește cu scopul de a face internetul un loc mai sigur pentru consumatori, prin atragerea și mai multor țări și parteneri din sectorul privat de a participa la această operațiune și de a face recomandări.

Europol, susținut de Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene (EUIPO), a continuat să consolideze eforturile în 2019, sprijinind cu succes multe investigații legate de infracțiunile online, oferind instruire pentru investigații online și organizând conferința cu privire la inițiativele de aplicare adaptată împotriva criminalității pe internet.

Pentru a conștientiza această amenințare în creștere, Europol a lansat campania ”Nu F *** (ake)-urilor”, prin care cetățenii sunt informați cu privire la riscul de a cumpăra produse contrafăcute și primesc sfaturi care să-i ajute la identificarea site-urilor ilegale care vând mărfuri contrafăcute, precum și a altor mijloace utilizate de falsificatori (conturi false de social media și aplicații false).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.