Acasă Uncategorized Bucuresti: Parchetul a decis NUP in cazul accidentului aviatic cu 12 morti...

Bucuresti: Parchetul a decis NUP in cazul accidentului aviatic cu 12 morti de la Tuzla

DISTRIBUIȚI

94024 – 20092010Procurori ai Secţiei Parchetelor Militare din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au dispus, la data de 15 septembrie 2010, prin rezoluţie, neînceperea urmăririi penale cu privire la moartea violentă a celor 12 cadre militare, decedate în urma catastrofei aviatice de la Tuzla, anunţă un comunicat al Parchetului General. Totodată, s-a dispus neînceperea urmăririi penale şi în ceea ce priveşte vătămarea corporală gravă şi vătămarea corporală a altor două victime ale accidentului aviatic.

 

 

 

 

 Aceeaşi soluţie a fost dispusă de procurori şi în ceea ce priveşte distrugerea totală a aeronavei aparţinând Ministerului Apărării Naţionale. Din probele administrate în cursul urmăririi penale a rezultat faptul că accidentul aviatic din data de 05.07.2010 (când un avion militar de tipul AN–2 s-a prăbuşit pe  Aerodromul Tuzla, judeţul Constanţa) s-a produs datorită unor defecţiuni tehnice (cedări de material), defecţiuni care nu puteau fi prevăzute. Probatoriul administrat în cauză a mai relevat şi faptul că în urma coliziunii cu solul aeronava a luat foc, fiind distrusă în proporţie de 95%, împrejurare soldată cu decesul şi rănirea militarilor aflaţi la bord, se mai spune în comunicatul Parchetului.

În 5 iulie, Ministerul Apărării anunţa că în urma accidentului de la aerodromul din Tuzla şi-au pierdut viaţa patru militari din cadrul Forţelor Aeriene şi opt din cadrul Forţelor Navale. Au supravieţuit accidentului căpitanul Daniel Bâlsanu, pilotul aeronavei, şi maistrul militar clasa a IV-a, Marius Nazare, cei doi dând declaraţii anchetatorilor în legătură cu cele întâmplate pe aerodromul din Tuzla.

Cei care au murit în accident sunt comandorul Nicolae Jianu (comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene „Aurel Vlaicu” din Boboc), care avea 49 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent-comandor Cătălin Vicenţiu Antoche (34 de ani), care era căsătorit şi avea un copil, locotenent Lavinia Guiţă (26 de ani), necăsătorită. În accidentul aviatic şi-au pierdut viaţa şi maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ, care avea 43 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent Liviu Antim, care avea 27 de ani şi era necăsătorit, maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu, care avea 34 de ani, era căsătorit şi avea doi copii. De asemenea, în accident au murit şi maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi, care avea 36 de ani, era căsătorit şi avea un copil, maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc, care avea 29 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman, care avea 26 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu, care avea 22 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Cosmin Furtună, în vârstă de 28 de ani, necăsătorit, şi soldatul Cosmin Florescu, în vârstă de 25 de ani, necăsătorit. Lavinia Guiţă, decedată în accident, era copilotul aparatului, corpul ei fiind găsit carbonizat la 150 de metri de aeronavă.

Investigaţiile de la faţa locului au relevat faptul că femeia a fost aruncată din avion la momentul impactului cu solul, ea fiind surprinsă de explozia produsă. Avionul Antonov AN 2 era de fabricaţie poloneză, aflându-se în uzul forţelor aeriene din 1992.

Capacitatea avionului este de 12-17 persoane, variind însă în funcţie de greutatea pasagerilor. În 5 iulie, avionul a realizat cinci curse cu militari din Forţele Navale şi Terestre, care executau lansări cu paraşuta. În cursa care s-a prăbuşit se aflau 14 persoane, fiecare militar având echipament pentru paraşutare, iar fiecare rucsac avea 15 kilograme. Alţi aproximativ 40 de militari îşi aşteptau rândul pentru a executa salturi. Altitudinea de la care aparatul s-a prăbuşit, potrivit calculelor preliminare, este de aproximativ 30 de metri.

Potrivit primelor cercetări, pilotul ar fi sesizat că aparatul se ridică cu greu de la sol şi ar fi încercat să-l redreseze, însă din cauza altitudinii mici nu a avut spaţiu de manevră, iar avionul a căzut „pe burtă”, totodată rezervoarele cu carburant, aflate sub aripi, au luat foc. www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.