Acasă Uncategorized Bucuresti: Sistem de protectie a clientilor agentiilor imobiliare fata de clauzele abuzive...

Bucuresti: Sistem de protectie a clientilor agentiilor imobiliare fata de clauzele abuzive din contracte

DISTRIBUIȚI

94327 – 29092010  Asociaţia Brokerilor Imobiliari (ABI) lanseaza un sistem de protectie a clientilor agentiilor imobiliare si de control al agentilor. Protectia consumatorilor in domeniul imobiliar, asigurarea juridica sau chiar Comisia Etica si obligativitatea cursurilor in domeniu, isi propun sa faca din aceasta piata a brokerilor, una exclusiv destinata profesionistilor.

În premieră naţională, Asociaţia Brokerilor Imobiliari (ABI) oferă membrilor săi o asigurare juridică, adică un sistem de control al contractelor. Acest concept lansat de asociaţie ca o noutate absolută pe piaţa noastră imobiliară constă într-un set de contracte standardizate realizate datorită unui parteneriat semnat de ABI cu o casă de avocatură. Aceste contracte sunt create special pentru a proteja clienţii brokerilor imobiliari de clauze abuzive. De acum înainte, cei care doresc să cumpere, să vândă sau să închirieze o proprietate imobiliară prin intermediul unui broker pot solicita aceste documente care sunt realizate în conformitate cu legislaţia românească din domeniu, inclusiv în ceea ce priveşte protecţia consumatorilor, dar şi cu legislaţia europeană în domeniul imobiliar.

Împreună, cei doi parteneri au realizat un set de contracte standardizate, pe hârtie autocopiativă, exact cum sunt cele folosite de avocati. Astfel, brokerii membri ABI care vor folosi aceste contracte şi clienţii lor vor fi siguri că sunt protejaţi din punct de vedere juridic. Prin intermediul lor, ABI încearcă să normalizeze relaţiile dintre brokerii imobiliari şi clienţii lor, dar şi să ofere o asigurare în plus clienţilor că brokerii acreditaţi de ABI sunt cei cu care nu trebuie să aibă nicio grijă dacă lucrează.

„ABI îşi propune prin acest concept complex de asigurare juridică să profesionalizeze piaţa tranzacţiilor imobiliare şi să ducă la micşorarea numărului litigiilor dintre brokeri şi clienţii lor. În plus, vrem ca cei care apelează la brokerii membrii ABI să aibă garanţia că au parte de servicii profesionale şi corecte din punct de vedere legal. Vrem să oferim membrilor noştri posibilitatea de a lucra cu instrumente potrivite şi de a creşte încrederea clienţilor în corectitudinea brokerilor pentru a ne atinge obiectivul principal: susţinerea şi profesionalizarea brokerilor imobiliari“, a declarat Dragoş Vîlceanu, preşedinte ABI.

Setul de documente standardizate reprezinta un pas important in lupta asociatiei pentru recastigarea increderii publicului larg in brokerii imobiliari.

“Clienţii care semnează contracte standardizate ABI sunt siguri că acestea nu conţin clauze abuzive şi că interesele lor sunt apărate de asociaţie”, susţine Vîlceanu.

ABI a infiintat si Comisia de Etica si Litigii care va supraveghea aplicarea intocmai a contractelor si respectarea Codului Etic al asociatiei si Standardului Imobiliar European. De acum inainte, orice client nemultumit de conduita unui broker imobiliar se poate adresa asociatiei, iar noua comisie va avea grija sa ramana in asociatie numai brokerii care merita si care sunt pregatiti sa ofere servicii imobiliare la standardele cerute de public. www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.