Acasă Uncategorized Bucureşti: În sfârşit, există standarde de cost în domeniul infrastructurii de transport

Bucureşti: În sfârşit, există standarde de cost în domeniul infrastructurii de transport

DISTRIBUIȚI

 – 96994 – 28122010 – Primele 12 standarde de cost în domeniul infrastructurii de transport au fost aprobate de Executiv, printr-o Hotărâre de Guvern, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu. “Aceste standarde de cost au fost introduse pentru a permite ordonatorului de credite determinarea necesarului de fonduri publice pentru realizarea lucrărilor de investiţii în domeniul transporturilor, precum şi pentru a asigura autorităţii contractante un document de referinţă pentru comisiile de licitaţii în evaluarea ofertelor privind contractarea lucrărilor de execuţie a obiectivelor de investiţii. Totodată, aceste standarde sunt utile şi proiectanţilor în momentul în care pregătesc documentaţia tehnico-economică (studii de fezabilitate)”, a precizat ministrul Transporturilor şi

 Infrastructurii, Anca Boagiu. Cele 12 standarde de cost introduse în domeniul infrastructurii transporturilor sunt: autostrada în zona de şes – 3.802.000 euro/km, autostrada în zonă de deal – 4.980.000 euro/km, autostrada în zonă de munte – 5.992.000 euro/km, DN clasa th III nou -1.271.800 euro / km , reabilitare DN clasa tehnică III – 746.700 euro/ km, reabilitare CF coridor paneuropean – 2.180.000 euro / km, reparaţii capitale linie cale ferată – 1.190.000 euro/km, pista de aterizare decolare aterizare PCN 65  – 391.071 euro/100 m, pista de aterizare decolare aterizare PCN 100 – 557.500 euro/100m, cheu fluvial pereat – 8.861 euro/ml, cheu maritim 13,5 – 21.450 euro/ml, punct de trecere a Dunării cu bacul – 551.845 euro/buc.

 

Ministrul Boagiu a dat exemplu standardul de cost folosit pentru autostrada în zona de şes, care este de 3.802.000 euro/km, unde corpul drumului include terenul de fundaţie, terasamentele, evacuarea apelor, structura rutieră, benzile de staţionare elemente de siguranţă, acostamente, taluze, împrejmuirile. Ministrul Transporturilor a precizat faptul că “nu sunt incluse în aceste costuri standarde care privesc: lucrările de poduri, pasajele, viaductele, podeţele, lucrările de consolidare pentru terenurile de fundare, lucrările hidrotehnice, tunelurile atunci când apar, nodurile rutiere şi intersecţiile denivelate. Sunt standarde cu care vom veni în perioada următoare. Sunt în pregătire. De aceea, dvs. aţi sesizat o diferenţă. Ea apare datorită faptului că discutam pe de o parte de infrastructură, pe de altă parte, de lucrările conexe pe care noi le executăm, în momentul în care construim drumurile şi autostrăzile din România”.

Cel de-al doilea document adoptat vizează introducerea unor condiţii contractuale care sunt folosite şi de Federaţia Internaţională a Inginerilor Consultanţi pentru obiectivele din transporturi. “Este un document recunoscut la nivel internaţional, adaptat la legislaţia europeană, care permite stabilirea atât a condiţiilor speciale, cât şi a celor generale de contractare”, a declarat ministrul. Una dintre prevederile importante ale acestui act este faptul că rezervele la contracte nu pot depăşi 10% din valoarea contractului.

Alte prevederi ale actului normativ mai vizează faptul că arbitrajul poate fi şi internaţional,      obligativitatea existenţei graficelor de execuţie a lucrărilor, grafice strâns legate de obligativitatea plăţilor, garanţia de bună execuţie este 15% (10% este garanţia iniţială şi încă 5% reţineri din contract), iar evaluare ofertelor se face luând în calcul atât oferta tehnică, cât şi pe cea financiară, ponderea fiind de 70% ofertă tehnică, 30% ofertă financiar. În cadrul evaluării există o bonificaţie în puncte în plus pentru termenele de execuţie mai mici, dar fără a depăşi un minim. “Aceste prevederi vor proteja echilibrat atât constructorul cât şi beneficiarul”, a precizat ministrul Boagiu. – www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.