97863 – 27012011- Membrii CNA au adoptat, joi, o modificarea a Codului audiovizual prin care se interzice apariţia persoanelor celebre sau a medicilor în publicitatea pentru alimente adresată minorilor, respective în reclamele difuzate într-un program cu o audienţă formată din minim 50% copii în vârstă sub 12 ani.
CNA a discutat joi, proiectul de modificare a actualului Cod de reglementare a conţinutului audioviyual.
La secţiunea „Publicitatea la alimente” din noul Cod al audiovizualului este prevăzut că „în publicitatea pentru alimente adresată minorilor este interzisă folosirea celebrităţilor, personalităţilor sau medicilor”.
Decizia a fost luată de CNA în urma consultării cu reprezentanţii Consiliului Român pentru Publicitate (RAC). De asemenea, CNA a primit o adresă de la Romalimenta – Federaţia Patronală Română din Industria Alimentară. Potrivit Romalimenta, stabilirea vârstei de 12 ani pentru definirea publicităţii adresate copiilor s-a făcut pornind de la consensul academic cu privire la etapele de dezvoltare ale copilului. – www.promptmedia.ro