Acasă Politic Bucuresti: Noi reglementari in domeniul protectiei consumatorului

Bucuresti: Noi reglementari in domeniul protectiei consumatorului

DISTRIBUIȚI

 – 103041 – 04082011- Executivul a aprobat două acte normative din domeniul protecţiei consumatorului: Hotărârea de Guvern care modifică şi completează Hotărârea Guvernului nr.1553/2004 privind unele modalităţi de încetare a practicilor ilicite în domeniul protecţiei intereselor colective ale consumatorilor şi Hotărârea de Guvern care modifică unele acte normative din domeniul protecţiei consumatorilor, a anunţat într-un briefing susţinut la Palatul Victoria, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Constantin Cerbulescu.

Hotărârea de Guvern care modifică unele acte normative din domeniul protecţiei consumatorilor stabileşte majorarea cuantumului amenzilor privind neindicarea preţului produselor destinate consumatorilor de la 50 – 100 lei, cât era până acum, la 500 – 2.500 lei. De asemenea, în cazul produselor alimentare şi textile, se modifică sancţiunile cu privire la marcarea compoziţiei acestora, amenzile urmând să fie aplicate conform art. 50 alin.1 OUG nr. 21/1992, fiind cuprinse între 1.000 şi 10.000 lei. “Aceste produse aduceau atingere intereselor consumatorului; în acelaşi timp, sancţiunile pe care noi le aplicam sau care erau prevăzute în actele normative erau mult disproporţionate în minus faţă de importanţa şi faţă de gravitatea acţiunii. Aceste amenzi au fost majorate astfel încât agenţii economici să fie descurajaţi în a mai practica asemenea metode” a precizat preşedintele ANPC.

Actul normativ care modifică HG nr.1553/2004 transpune în practica românească Directiva nr. 98/27/CE din 19 mai 1998 a Parlamentului European şi a Consiliului European. Modificarea vizează reducerea termenului pentru dispunerea măsurilor de încetare a practicii ilicite care afectează interesele colective ale consumatorilor, de la 30 de zile la 20 de zile calendaristice. Astfel, autoritatea administrativă va dispune măsurile şi/sau sancţiunile contravenţionale prevăzute de reglementările legale, în termen de maxim 20 de zile de la data primirii sesizării din partea organismelor abilitate. “Dacă până acum, de multe ori, consumatorul ajungea în instanţele de judecată, termenele de foarte multe ori se prelungeau, acum acest termen este de maxim 20 de zile. Deci, în aceste 20 de zile agentul economic este obligat să elimine practica comercială reclamată”, a declarat Constantin Cerbulescu.

De asemenea, hotărârea de Guvern prevede posibilitatea consumatorului de a efectua sesizări şi către organizaţiile abilitate din România şi cuprinse în lista întocmită de Comisia Europeană, care reprezintă interesele colective ale consumatorilor români.  “Un consumator care consideră că există o faptă ilicită, pe care el o reclamă, o face în primul rând la nivelul asociaţiei respective, asociaţie care pe cale amiabilă încearcă să rezolve această situaţie, după care – dacă nu se rezolvă – se adresează Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. /…/ Consumatorul se poate adresa, în continuare, şi direct Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor”, a precizat Cerbulescu. – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.