Acasă Politic Bucuresti: Centrul consular de crize pentru românii aflati in situatii de urgenta...

Bucuresti: Centrul consular de crize pentru românii aflati in situatii de urgenta in afara granitelor

DISTRIBUIȚI

104311 – 26092011 – Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a inaugurat, luni, Centrul consular de crize, conceput să ofere un răspuns rapid la solicitările cetăţenilor români aflaţi în situaţii de urgenţă în străinătate.

Ministrul Teodor Baconschi a explicat că înfiinţarea Centrului consular de crize a fost decisă pentru a creşte capacitatea MAE de a gestiona crizele consulare, în coordonare cu celelalte instituţii româneşti competente şi cu partenerii din UE. „Am putut constata în ultimii câţiva ani că situaţiile de criză consulară s-au înmulţit. Am avut câteva experienţe pe care le-am gestionat bine, cum a fost situaţia din Libia, când, graţie cooperării MAE- MApN, am reuşit să stabilim un pod aerian prin La Valetta şi să evacuăm în bune condiţii aproape 800 de cetăţeni români aflaţi în pericol”, a spus ministrul.

El a adăugat că asemenea crize consulare sunt oricând posibile şi acestea ar putea apărea nu doar în urma recentelor evoluţii din spaţiul arab, dar şi în urma unor dezastre naturale, cum a fost cazul după tsunami-ul din Japonia sau în urma unor crize umanitare, cum a fost aceea din Haiti, dar şi după crize politice legate de războaie civile şi situaţii revoluţionare care ar putea expune la riscuri majore comunităţile româneşti din diferite state ale lumii. „Logica de funcţionare a acestui nou centru este aceea de a coordonare, deci este esenţial atunci când izbucneşte o criză să reacţionezi în timp real, să te relaţionezi cu toate instituţiile româneşti competente şi, în acelaşi timp, să-ţi asumi o dublă sarcină, atât protecţia vieţii cetăţenilor români aflaţi în situaţii de pericol, cât şi a altor resortisanţi europeni, pentru că în calitatea noastră de membri UE avem această datorie şi beneficiem, la rândul nostru, de asistenţă consulară coordonată la nivelul Uniunii, acolo unde nu avem ambasade”, a menţionat Teodor Baconschi.

Şeful diplomaţiei a mai explicat că pentru noua structură nu au fost alocate noi reurse umane, ci s-a făcut o redirecţionare a organigramei existente, urmând ca, pe bază de voluntariat, o serie de diplomaţi şi personal tehnico-administrativ din MAE să se concentreze pe gestionarea oricărei viitoare situaţii de urgenţă. „Info-point-ul va permite contactul direct al familiilor şi cetăţenilor cu centrala MAE pentru schimbul de informaţii câteodată vitale, avem şi şi unităţi mobile de acţiune, care vor fi echipate cu un kit de urgenţă, inclusiv cu o unitate mobilă care permite eliberarea titlurilor de călătorie pe loc, oricunde s-ar ivi necesitatea de a organiza evacuarea unor cetăţeni români”, a precizat ministrul de Externe. – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.