Acasă Politic Bucureşti: Ironia fină a doamnei ministru Boagiu nu ţine loc de răspunsuri...

Bucureşti: Ironia fină a doamnei ministru Boagiu nu ţine loc de răspunsuri la problemele infrastructurii din România, declară Radu Fenechiu

DISTRIBUIȚI

106074 – 06122011 – În cadrul dezbaterilor comisiilor de specialitate din Camera Deputaţilor şi Senat de marţi, 6 decembrie a.c., pentru avizarea bugetului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ministrul Anca Boagiu a dat dovadă de aroganţă şi desconsiderare totală, refuzând să răspundă întrebărilor adresate de deputatul PNL Relu Fenechiu, membru al Comisiei pentru industrii şi servicii din Camera Deputaţilor.  Astfel, într-un dispreţ total faţă de problemele infrastructurii din zona Moldovei, semnalate de deputatul liberal care a susţinut un amendament ce viza finanţarea lucrărilor la autostrada Târgu Mureş – Iaşi, în lipsa unui răspuns satisfăcător, ministrul a solicitat depolitizarea abordării, ca şi cum nevoile oamenilor şi problema subdezvoltării unei regiuni

ar costitui o chestiune strict politică. „Ceea ce nu înţelege însă doamna ministru este că lipsa acestei autostrăzi care să lege regiunea Moldovei de restul ţării şi al Europei condamnă comunităţile locale la izolare şi implicit la sărăcie. Construcţia autostrăzii ar permite României să controleze viitoarea axă de legătură între Uniunea Europeană şi Moldova, sudul Ucrainei şi a întregului spaţiu din nordul Mării Negre – fapt ce va reprezenta un deosebit avantaj geostrategic”, declară parlamentarul liberal.

O altă temă abordată de deputatul Relu Fenechiu a fost chestiunea privatizării Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Române TAROM S.A., respectiv a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă -“CFR Marfă” S.A., reiterând faptul că viziunea ministerului este una greşită şi paguboasă pentru statul român în condiţiile economice actuale. „Doamna ministru Boagiu a demonstrat prin răspunsul dat că nu are deschiderea necesară pentru a accepta modele consacrate la nivel european în materie de privatizări strategice şi care s-au dovedit eficiente pentru interesul statelor respective. Totodată, pentru doamna Boagiu, susţinerea infrastructurii şi a transportului feroviar înseamnă doar reabilitarea unor staţii insignifiante, cu un trafic de călători mai mic decît o staţie de autobuz dintr-un oraş, precum halta Bărăbanţ pentru care sunt prevăzute 23,8 milioane de euro, Doar aşa se explică alocările insuficiente pentru modernizarea şi reabilitarea infrastructurii feroviare. În ritmul acesta vom ajunge să avem gări frumos decorate fără a fi conectate între ele, posibile viitoare pensiuni, ca strategie turistică a doamnei Boagiu”. – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.