Acasă Politic Bruxelles: Propuneri pentru o reducere substantiala a emisiilor de dioxid de carbon

Bruxelles: Propuneri pentru o reducere substantiala a emisiilor de dioxid de carbon

DISTRIBUIȚI

111719 – 12072012 – Comisia Europeană a prezentat o serie propuneri cu privire la implementarea unor obiective care vor determina o reducere şi mai substanţială, până în 2020, a emisiilor de dioxid de carbon (CO2) generate de automobilele şi de vehiculele comerciale uşoare (camionete) noi.

Propunerile vor permite reducerea emisiilor medii provenind de la automobilele noi de la 135,7 grame de CO2 pe km (g CO2/km) în 2011, la 95g de în 2020, obiectivul obligatoriu pentru 2015 fiind de 130g. Emisiile provenind de la camionete vor fi reduse de la 181,4g CO2/km în 2010 (ultimul an pentru care sunt disponibile cifre) la 147g CO2/km în 2020, obiectivul obligatoriu fiind de 175g în 2017.

Obiectivele obligatorii pentru 2020 sunt deja prevăzute în legislaţia în vigoare, însă trebuie implementate. Regulamentele propuse recent, elaborate pe baza unei analizei tehnice şi economice aprofundate realizate de Comisie, stabilesc modalităţi de atingere a acestor obiective.

Connie Hedegaard, Comisarul UE pentru politici climatice, a declarat: „Propunerile noastre contribuie nu numai la protejarea climei şi la realizarea de economii de către consumatori, ci şi la stimularea inovării şi a competitivităţii industriei europene a autovehiculelorşi, ca urmare, vor permite crearea unui număr important de locuri de muncă.Este clar că toată lumea are numai de câştigat. Aceste propuneri reprezintă încă un pas important în vederea trecerii la o economie competitivă, cu emisii reduse de dioxid de carbon.Este necesar să ne pregătim pentru reduceri şi mai substanţiale ale emisiilor de CO2 dincolo de anul 2020, iar acest lucru se va face prin consultarea părţilor interesate.”

Economii nete pentru consumatoriAnaliza Comisiei arată că obiectivele pentru 2020 sunt realizabile, adecvate din punct de vedere economic şi rentabile: tehnologia există deja, costul acesteia este considerabil mai redus decât se credea iniţial, iar implementarea ei ar trebui să stimuleze ocuparea forţei de muncă şi creşterea PIB-ului şi să aducă beneficii consumatorilor şi industriei de profil.

În medie, fiecare automobil nou îi va permite proprietarului său să economisească, în cursul primului an de utilizare, aproximativ 340 EUR din costurile aferente carburanţilor,  ceea ce ar însemna în total  2 904 ‑ 3 836 EUR pe întreaga durată de viaţă a automobilului (13 ani), comparativ cu obiectivul pentru 2015. În ceea ce priveşte camionetele, economiile medii de costuri aferente carburanţilor sunt estimate la aproximativ 400 euro în primul an şi la 3363-4564 euro pe durata vieţii (13 ani).

În total, consumatorii vor economisi aproximativ 30 de miliarde euro pe an din costurile aferente carburanţilor şi se estimează că atingerea obiectivelor ar putea duce la creşterea PIB-ului UE cu 12 miliarde euro pe an şi a cheltuielilor aferente ocupării forţei de muncă cu aproximativ 9 miliarde euro pe an. În total, propunerile vor permite economisirea a 160 de milioane de tone de petrol – în valoare de aproximativ 70 de miliarde euro la preţurile actuale – şi a aproximativ 420 de milioane de tone de CO2 până în 2030.

Impulsionarea inovării şi a competitivităţiiIndustria europeană a autovehiculelor este considerată un lider mondial în domeniul tehnologic, în mare parte datorită investiţiilor sale considerabile în inovare combinate cu cererea mare de pe piaţa internă. Evaluarea impactului propunerilor, realizată de Comisie, arată că sectorul are o mare capacitate de inovare şi un avantaj foarte mare asupra concurenţilor.

Obiectivele pentru 2020 oferă un mediu juridic clar şi stabil pentru investiţii şi vor stimula în continuare inovarea în rândul producătorilor de autovehicule şi al furnizorilor de componente, consolidând şi mai mult avantajul competitiv al industriei UE. Introducerea unor standarde similare în ceea ce priveşte emisiile de CO2 şi eficienţa consumului de carburanţi în ţările terţe ar determina creşterea cererii de tehnologii care să reducă emisiile de CO2 şi de automobile mai eficiente produse în Europa.

Păstrarea şi crearea locurilor de muncăNevoia de noi tehnologii şi de eficientizare a consumului de carburanţi va avea efecte pozitive asupra cererii de componente. Se preconizează că eficientizarea consumului de carburanţi va avea un efect benefic asupra ocupării forţei de muncă, întrucât consumul eficient sporeşte valoarea automobilelor fabricate şi duce la o creştere proporţională a cererii de forţă de muncă, industria autovehiculelor fiind un sector cu utilizare intensivă a forţei de muncă.

Propunerile vor fi prezentate Parlamentului European şi Consiliului spre discutare şi adoptare în cadrul procedurii legislative normale. Propunerile urmează să modifice două regulamente aflate în vigoare[1]care stabilesc cerinţe obligatorii pentru producători în vederea îndeplinirii obiectivului obligatoriu pentru 2015 în ceea ce priveşte automobilele şi a obiectivului pentru 2017 în ceea ce priveşte camionetele. Măsurile de punere în aplicare a regulamentelor sunt deja stabilite iar emisiile de CO2 generate de noile vehicule sunt monitorizate anual.

Propunerile reprezintă o contribuţie suplimentară la atingerea obiectivului UE de reducere, până în 2020, a emisiilor globale de gaze cu efect de seră cu 20% sub nivelurile din 1990 şi de trecere la decarbonizarea sectorului transporturilor, în conformitate cu politica UE în domeniul combaterii schimbărilor climatice şi cu Cartea albă privind transporturile.  Automobilele şi camionetele produc aproximativ 15% dintre emisiile de CO2 din UE, inclusiv emisiile provenind din aprovizionarea cu carburant. – www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.