Acasă Politic Bruxelles: CE se aliază cu întreprinderile, grupările ecologiste si universitătile pentru solutii...

Bruxelles: CE se aliază cu întreprinderile, grupările ecologiste si universitătile pentru solutii la problemele climatice

DISTRIBUIȚI

113805 – 10102012 – Connie Hedegaard, comisarul european pentru politici climatice, a lansat o campanie paneuropeană de comunicare, în colaborare cu mai mult de 70 de organizaţii din întreaga Europă.

Având sloganul „O lume care vă place. Și clima care vă place”, campania vizează să aducă soluţii practice în centrul dezbaterilor pe tema schimbărilor climatice şi să demonstreze că acţiunile în domeniul climatic pot să crească bunăstarea şi să aducă beneficii economice cetăţenilor europeni.

În Europa există numeroase exemple de soluţii climatice inteligente şi inovatoare care reduc poluarea cu CO2 şi îmbunătăţesc totodată calitatea vieţii oamenilor. De exemplu, în gara centrală din Stockholm se converteşte căldura corporală a navetiştilor în energie termică pentru o clădire de birouri din apropiere, reducându-se atât emisiile, cât şi factura la energie cu 20-25%. În Danemarca,  datorită energiei solare, şcoala Gedved din Horsens economiseşte de 30.000 euro pe an la factura de energie. Banii economisiţi se cheltuiesc pentru îmbunătăţirea educaţiei.

Astfel de soluţii fără perdanţi, care îmbină economiile băneşti, economia de timp şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, stau la baza campaniei de comunicare lansate de comisarul Hedegaard la sediul primăriei Londrei.

Avem de ales întrea acţiona pornind de la cunoştinţele pe care le deţinem despre schimbările climaticeşi a sta deoparte asistând la înrăutăţirea situaţiei.Ambele opţiuni costă bani.De ce să nu creăm o lume care ne place, cu o climă care ne place – până nu este încă prea târziu?Prin intermediul acestei campanii urmărim să focalizăm dezbaterea asupra soluţiilor potenţiale şi să şi aflăm ce anume ne împiedică să le aplicăm”, a afirmat Connie Hedegaard.

Axată pe un site Internet care va fi disponibil în curând în toate cele 23 de limbi oficiale ale UE, campania este concepută ca o platformă de participare unde persoanele, întreprinderile şi grupările locale vor putea să încarce, să promoveze şi să dezbată soluţii pentru reducerea emisiilor de carbon şi să participe la un concurs paneuropean al cărui scop este identificarea celei mai bune şi originale dintre aceste soluţii.

Parteneriatele cu organizaţii similare reprezintă o parte centrală a campaniei. Mai mult de 70 de organizaţii, printre care se numără asociaţii de întreprinderi, universităţi, organizaţii neguvernamentale şi instituţii guvernamentale, sunt deja parteneri de campanie confirmaţi. Se are în vedere înscrierea mai multor parteneri pe măsură ce campania evoluează.

La evenimentul de lansare „Viziuni pentru o lume care vă place”, partenerii de campanie şi cetăţenii s-au alăturat comisarului Hedegaard, secretarului de stat pentru energie şi schimbări climatice din Regatul Unit,  ED Davey, şi altor vorbitori pentru a da semnalul de începere a dezbaterii. Discuţiile sunt transmise în direct pe pagina de Facebook a campaniei. Contribuţiile pot fi adăugate pe Twitter.

În perioada 2012-2013, se pregătesc şi alte evenimente în mai multe state membre, inclusiv în Bulgaria, Italia, Polonia şi Portugalia.

Campania se va desfăşura până la sfârşitul anului 2013 şi urmăreşte să valorifice soluţiile rentabile existente pentru atingerea obiectivului UE de reducere cu 80-95% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2050.

Aceasta reprezintă o continuare a comunicării Comisiei Europene (CE) din martie 2011, intitulată „Foaie de parcurs pentru trecerea la o economie cu emisii scăzute de carbon”, care stabileşte modalităţile de realizare a unor reduceri drastice, dar rentabile ale emisiilor în principalele sectoare economice.  Din foaia de parcurs reiese că realizarea unei economii cu emisii reduse de carbon va spori investiţiile în tehnologii şi în infrastructuri ecologice precum reţelele electrice inteligente şi va determina reducerea substanţială a preţului importurilor de petrol şi gaz.

Pe termen mediu, până în 2020, UE vizează reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 20%, îmbunătăţirea eficienţei energetice cu 20% şi creşterea la 20% a ponderii energiei din surse regenerabile în mixul energetic. În prezent, emisiile UE sunt mai mari cu 17% faţă de nivelurile din 1990. – www.promptmedia.ro

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.