Acasă Politic PDL şi PNL cu ochii pe CFR

PDL şi PNL cu ochii pe CFR

DISTRIBUIȚI

117524 – 07032013 –  Doi lideri PDL – Adriean Videanu şi Florin Popescu – şi doi parlamentari liberali de Neamţ s-au întâlnit, într-un local din Capitală, cu noul manager general al CFR SA, Dimitris Sophocleous, pentru a negocia afaceri feroviare de sute de milioane de euro • Democrat-liberalii i-au susţinut pe “regii asfaltului” de la Golden Blitz, dar, în acelaşi timp, vor să controleze şi fondurile din creditul de 175.000.000 de euro garantat de stat pentru CFR SA • La rândul lor, parlamentarii liberali ar dori să fie incluşi la împărţirea fondurilor şi a lucrărilor de la calea ferată

La două zile după ce Crin Antonescu a fost reales preşedinte al PNL, la Hotelul Hilton din Capitală a avut loc o întâlnire de afaceri între câţiva politicieni liberali şi democrat-liberali şi un manager de top din ţara noastră, scrie ziuanews.ro. Rând pe rând, au părăsit separat localul, fostul primar PDL al Capitalei – Adriean Videanu, ex-preşedintele Consiliului Judeţean Dâmbovița – deputatul democrat-liberal Florin Popescu – şi parlamentarii PNL de Neamţ – Dorinel Ursărescu şi Eugen Ţapu-Nazare. Imediat după plecarea lui Videanu, din hotel a ieşit şi noul director general al CFR SA, cipriotul Dimitris Sophocleous.

Potrivit informaţiilor ZIUAnews, cei patru politicieni şi managerul de la CFR SA au discutat despre două afaceri foarte mari aflate în curs de derulare la Ministerul Transporturilor, chiar prin intermediul companiei conduse de Dimitris Sophocleous. Ba, mai mult, una dintre afaceri este blocată chiar de noul manager de la CFR SA.

Credit pentru “băieţii deştepţi” din energie

Interesant ca subiect între cei patru oameni publici şi managerul cipriot ar fi fost creditul de 175.000.000 de euro pe care CFR SA urmează să-l deruleze. Prin OUG nr. 86/ 12.12.2012, Guvernul a aprobat “Acordul de garanţie între România şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti, la 28 noiembrie 2012, privind garantarea în proporţie de 100% a obligaţiilor aferente Acordului de Împrumut (Restructurarea financiară a Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR S.A.) între Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, în valoare de până la 175.000.000 euro”. În vederea echilibrării situaţiei economico-financiare a CFR Infrastructură, Guvernul României şi-a asumat, printre altele, luarea unor măsuri care vizează achitarea obligaţiilor restante de plată către operatorii economici furnizori de energie, înregistrate în contabilitatea companiei până la data de 31.03.2012, prin acordarea unui “împrumut-punte” din Trezorerie (acţiune prealabilă prezentării Scrisorii de intenţie din 12 septembrie 2012), din vărsăminte din privatizare, înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului şi, ulterior, înlocuirea părţială a acestuia cu un alt credit contractat de CFR Infrastructură şi garantat de stat. Împrumutul de la BERD, în valoare de până la 175 de milioane de euro, garantat de stat în proporţie de 100%, urmează a fi disponibilizat în două tranşe, iar asta întrucât mai multe măsuri de restructurare a CFR Infrastructură, a căror îndeplinire condiţionează tragerile, vor fi întreprinse în baza unui plan de acţiune elaborat în acest sens, care se întinde pe o perioadă mai mare de timp (maximum doi ani).

Videanu și ”regii asfaltului” de la Golden Blitz

Nu a fost de neglijat, ca subiect de discuţie între cei prezenţi la Hilton, nici “dosarul” lucrărilor de reabilitare la tronsonul de cale feraţă Vinţu de Jos – Simeria, estimate la peste 330.000.000 de euro, care ar fi trebuit să ajungă la Beşciu, omul de bază de la Golden Blitz. După cum se ştie, membrii Comisiei de evaluare a ofertelor din cadrul Direcţiei Relaţii Contractuale de la Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA au decis că lucrările pentru acest tronson vor fi executate de asocierea FCC Construcción SA, din Barcelona – Alpine – Azvi – Straco Grup București. Noul director general al CFR SA, Dimitris Sophocleous, refuză însă să semneze încredinţarea lucrărilor către consorţiul care îi are ca lider de asociere pe spaniolii de la FCC Construcción SA. Iniţial, la această licitaţie, demarată pe 2 iulie 2011, şi-au depus ofertele patru asocieri de firme, iar după analizarea acestora, au rămas în cursă doar două consorţii – Swietellsky Baugesellschaft GmbH (Linz, Austria) – Strabag – Alstom – Arcadă Company Galaţi – Euro Construct Trading ‘98 Bucureşti – Transferoviar Grup Cluj-Napoca, respectiv, asocierea FCC Construcción SA, din Barcelona – Alpine – Azvi – Straco Grup Bucureşti. Practic, prin hotărârea Comisiei de evaluare de la CFR SA, a fost respinsă oferta asocierii controlate de “regii asfaltului” de la Golden Blitz – Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu -, urmând ca lucrările să fie executate de consorţiul din care face parte şi firma noilor baroni ai construcţiilor, fraţii Alexandru şi Traian Horpos. Valoarea totală estimată a lucrărilor finanţate din fonduri europene, pentru acest sector feroviar, se ridică la 1.418.495.298 de lei, fără TVA, adică peste 330.000.000 de euro, iar oferta consorţiului din care fac parte fraţii Horpos a fost mai mică cu circa 20.000.000 de euro decât cea a asocierii controlate de tandemul Beșciu-Vulpescu, prietenii democrat-liberalului Adriean Videanu. În plus, Florin Popescu este cunoscut ca un apropiat al Elenei Udrea şi, ca atare, are la rândul său o relaţie specială cu cei doi „regi ai asfaltului” de la Golden Blitz.

Deputatul Dorinel Ursărescu este liderul PNL Neamţ şi, potrivit declaraţiei de avere, controlează două firme de construcţii – E85 Impex SRL Roman şi Civica Construct, dintre care una are ca activitate principală chiar construcţiile de căi de comunicaţii. În prezent, deputatul nemţean este executat silit de o bancă pentru un împrumut de 800.000 de lei, credit girat de una din firmele sale.

Tandemul letal de la CFR SA –

Dimitris Sophocleous este fost manager la companii precum Romtelecom sau AD Pharma şi fost preşedinte al Consiliului de Administraţie al dezvoltatorului imobiliar Impact. Omul a preluat la începutul acestui an funcţia de director general al companiei CFR SA de la actualul secretar de Stat al Ministerului Transporturilor, Cristian Ghibu. În plus, preşedinte al Consiliului de Administraţie al CFR SA este Lucian Isar, fost ministru al Mediului de Afaceri, care acum se află în “black-list-ul” sistemului bancar românesc. Practic, Sophocleous şi Isar sunt cei care administrează creditul de 175.000.000 de euro derulat de CFR SA. Sophocleous este întocmai cel care trebuie să decidă dacă incredinţează lucrările de peste 330.000.000 de euro la tronsonul de cale ferată Vinţu de Jos – Simeria fraţilor Horpos ori tandemului Beşciu-Vulpescu, garantat de Băsescu şi Videanu. www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.