Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti Bucureşti: Justiţie: Încheierile de ședință și hotărârile pot fi commnicate părţilor şi...

Bucureşti: Justiţie: Încheierile de ședință și hotărârile pot fi commnicate părţilor şi prin e-mail

DISTRIBUIȚI

134052 – 16012015 – Ministerul Justiției informează opinia publică despre posibilitatea de a solicita instanței de judecată, în toate cauzele civile (aproximativ 90% din totalul cauzelor aflate pe rolul instanţelor), ca încheierea de ședință sau hotărârea judecătorească să le fie transmisă în format electronic.

În urma unui demers al Ministerului Justiției, susținut și de  Consiliul Superior al Magistraturii, programul informatic al instanțelor a fost modificat astfel încât să permită transmiterea prin e-mail către părțile dintr-un proces, dar și către reprezentanții legali ai acestora, a încheierilor de ședință sau a hotărârii judecătorești imediat ce acestea sunt încărcate în sistem.

“Este un alt pas pe care îl facem spre implementarea conceptului de dosar electronic, în acest moment fiind posibilă comunicarea și prin e-mail a încheierilor de ședință și a hotărârilor. Am parcurs încă un moment  în cooperarea cu C.S.M. care a susținut această inițiativă și a aprobat rapid implementarea ei la nivelul tuturor instanțelor din țară. Practic, în cauzele civile, părțile vor putea să primească în format electronic aceste documente imediat ce ele vor fi încărcate în sistemul ECRIS. Până în acest moment, dacă un justițiabil dorea să vadă o încheiere de ședință, document care nu i se comunica,  sau dacă intenționa să citească o hotărâre înainte de a-i  fi comunicată prin poștă, trebuia să vină personal la instanță și să solicite dosarul cu actele respective. Dacă hotărârea, de exemplu, nu era încă listată și semnată de judecător  nu exista în dosar așa că  făcea un drum degeaba.  Comunicarea online  reprezintă   o alternativă modernă care înseamnă  economie de bani și timp pentru justițiabili, pentru avocații acestora. Astfel, am realizat posibilitatea tehnică prin care dăm părților din procese ocazia de a se conforma  rapid și eficient celor stabilite de către instanțele de judecată, pe de altă parte dăm avocaților ocazia de a informa în mod  corect și complet, părțile reprezentate. În plus, prin această măsură facem un prim pas în verificarea modului prin care putem ușura în viitor activitatea  instanțelor.  Întreaga strategie a Ministerului Justiției vizează reducerea duratei proceselor și eficientizarea sistemului. După ani de zile de subfinanțare, am reușit ca din 2012 să alocăm suplimentar sute de posturi de magistrați și grefieri concomitent cu  implementarea de tehnologii de ultimă oră. Complementar, am reușit să reluăm și investițiile în sediile instanțelor, ” a declarat ministrul Justiției, Robert Cazanciuc. – PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.