146052 – 02092016 – Asistăm de câteva zile la o adevărată avalanșă de interviuri din partea președintelui ASF, Mișu Negrițoiu, a prim-vicepreședintelui ASF, Cornel Coca Constantinescu, alături de materiale de presă care încearcă să inducă ideea că nu există o problemă a prețului RCA la transportatori, iar Autoritatea de Supraveghere Financiară este o instituție condusă de profesioniști, integri, care lăcrimează pe alocuri de grija asiguraților și care se luptă cu piața de asigurări, în interesul cetățenilor români, susține COTAR într-un comunicat de presă.
Dar tot acest teatru nu are nicio legătură cu realitatea. La data de 31.08.2016, în plenul Consiliului ASF a fost prezentat, de către vicepreședintele Marius Vorniceanu un raport privind “Fluctuația tarifelor RCA în perioada 2015 -iulie 2016”. Acest raport, susâine COTAR, arată clar și fără echivoc faptul că ”avem dreptate”, așa cum, de altfel, a arătat și raportul Milliman. ”Se pare că dl. Mișu Negrițoiu, apărătorul multinaționalelor, a fost pus în fața faptului împlinit, în fața întregului consiliu, astfel încât nu a mai putut să foloseasacă niciun tertip, așa că acest raport a fost înaintat Guvernului și Comisiei de Buget-Finanțe a Senatului. Sperăm să fi fost înaintat și Consiliul Concurenței. În disperare de cauză, soluția găsită de ASF a fost o convenție cu o societate de asigurări cu capital austriac, făcută chiar ieri, pentru scaderea tarifelor RCA aplicate transportatorilor, începând cu data de 12 septembrie. Este tardiv, dar sperăm ca și organele abilitate ale statului să înceapă cu adevărat o anchetă la aceste multinaționale – asiguratorii care au crescut în mod nejustificat prețurilie poliței RCA, începând din vara anului trecut. Am sesizat că s-a lansat o adevărată campanie de “albire” a conducerii ASF și de manipulare a adevărului despre criza prețului RCA, în cazul transportatorilor. ASF și firmele de asigurări au lansat informații eronate și calcule falsificate, care ignoră realitatea, pentru inducerea în eroare a opiniei publice. Suntem deschiși pentru orice fel de discuție cu toți cei care doresc să înțeleagă mecanismul folosit de asiguratori, pentru scumpirea RCA. Vom oferi presei documente și calcule reale, astfel încât să putem contracara încercările disperate ale ASF și ale asiguratorilor de a falsifica informațiile, pentru a manipula opinia publică”, a declarat Vasile Ștefănescu, președinte al COTAR.
Prim-ministrul are la indemână două soluții de care poate uza, pentru rezolvarea crizei RCA și stingerea conflictului creat de aceste multinaționale cu transportatorii și posesorii de auto din România, problemă reală. Să facă uz de legea 21/1996 art. 4 privind intervenția Guvernului în împrejurări excepționale pentru că întreaga industrie de transport din România trece printr-o astfel de perioadă cu totul excepțională și dramatică, de prăbușire, din cauza creșterii nejustificate a costurilor poliței RCA, cu sprijinul ASF sau să fie adoptată o ordonanță de urgență în locul proiectului de lege al RCA, aflat în dezbatere la Senatul României, în Comisia de Buget-Finațe.
”Din informațiile noastre, Guvernul României are în intenție să dea o ordonanță de urgență pentru modificarea legii RCA și înțelegem că s-au păstrat în conținut și propunerile făcute de patronate. Dacă informațiile noastre sunt corecte, conform celor discutate în data de 3 august, Executivul ar trebui să-și declare public intențiile, după ce a intrat în posesia ultimului raport al ASF”.
COTAR a depus cerere de miting pentru data de 15 septembrie în toate orașele reședință de județ. Protestul va începe simultan, atât în București, cât și în celelalte orașe, începând cu orele 9. În acestă perioadă, în afara formelor de protest anunțate – respectiv faptul
că în fiecare luni, pe liniile de centură, pe drumurile de trafic greu, între orele 10.00 și 12, când se va circula cu viteză redusă, COTAR se delimitează de orice formă de protest așa-zis “spontan”. – PROMPT MEDIA