Acasă Anchete Justitie Marin Anton, trimis în judecată

Marin Anton, trimis în judecată

DISTRIBUIȚI
marin_anton

149295 – 08012018 – Procurorii DNA au dispus trimiterea în judecată a lui Marin Anton, fost deputat și fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, acuzat de luare de mită. În dosar este acuzat pentru complicitate la luare de mită și Adrian Mihai Ionescu, fost director general adjunct al Direcției de Coordonare și Monitorizare Autostrăzi din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri din România SA și fost consilier al ministrului transporturilor și infrastructurii.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:

În anul 2009, se afla în derulare un contract modernizare a Aeroportului Internațional Henri Coandă, în cadrul căruia, în executarea actului adițional nr. 9/07.12.2007, începuse proiectarea unui nou terminal. Statutul țării noastre de membru al UE, precum și perspectiva aderării la spațiul Schengen impunea o reactualizare a obiectivului de investiții, concomitent cu aprobarea, la nivelul ministerului transporturilor și infrastructurii a unor indicatori tehnico-economici actualizați.  Compania internațională care avea de executat lucrările la noul terminal predase proiectul și întreaga documentație către beneficiar – Compania Națională Aeroporturi București (C.N.A.I.B.) la finalul anului 2008 și urma ca aceasta din urmă să se ocupe de obținerea avizelor și aprobărilor necesare demarării lucrărilor.

Cu toate că C.N.A.I.B. a înaintat solicitarea de aprobare a noilor indicatori tehnico-economici încă de la începutul lunii februarie 2009, până în luna iunie 2009, la nivelul Ministerului transporturilor și infrastructurii nu se luase încă vreo decizie, iar din cauza lipsei de finanțare, lucrările pe șantierul Otopeni stagnau.

Potrivit DNA, Marin Anton ar fi primit de la reprezentantul filialei în România a companiei internaționale care se ocupa de modernizarea Aeroportului Internațional Henri Coandă suma de 22.760.654 lei (aproximativ 5,3 milioane euro la cursul de schimb din acea perioadă), ce reprezenta un comision de 3,5% din valoarea cu care urma să se suplimenteze contractul de execuție a lucrărilor.

„Banii respectivi au fost primiți de inculpat pentru a aviza, în perioada 15 iunie – 17 iulie 2009, documentația privind obiectivul de investiții «Dezvoltare și Modernizare Aeroport Internațional București – Otopeni (…)», nota de fundamentare și proiectul de hotărâre de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici reactualizați ai obiectivului de investiții menționat mai sus, precum și aprobarea continuării lucrărilor și a finanțării obiectivului respectiv. Ca urmare a acestor demersuri, proiectul de hotărâre de guvern a fost adoptat, fiind emisă Hotărârea de Guvern nr. 852/2009, act administrativ necesar pentru încheierea actului adițional nr. 10 din data de 21.08.2009 la contractul din data de 30.04.1992 pentru Dezvoltarea și Modernizarea Aeroportului Internațional București – Otopeni, având ca părți Compania Națională Aeroportul Internațional Henri Coandă – București și societatea omului de afaceri”, precizează DNA într-un comunicat de presă.

Totodată, anchetatorii mai susțin că Marin Anton ar fi beneficiat de ajutorul lui Adrian Mihai Ionescu. Acesta, în luna iunie 2009, cu ocazia unei întâlniri pe care a avut-o cu reprezentantul companiei internaționale, ar fi transmis „pretențiile” lui Marin Anton, precum și modalitatea de remitere a banilor.

„Astfel, între compania internațională și societatea controlată de inculpatul Anton Marin a fost încheiat un contract de subantrepriză, suma de 22.760.654 lei fiind achitată prin transfer bancar, în perioada 23 iulie – 20 noiembrie 2009, și reprezenta contravaloarea unor lucrări de organizare șantier care nu au fost executate în realitate”, mai arată DNA.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.