Acasă Politic USR critică tot

USR critică tot

DISTRIBUIȚI

149366 – 12012018 – USR susține că Ministerul Apărării comite o eroare gravă de strategie în cumpărarea transportatoarelor blindate Piranha 5, deoarece acestea nu vor putea fi folosite în toate zonele din țară și în toate tipurile de intervenții.

Pe lângă faptul că Ministerul Apărării nu a reușit să finalizeze negocierile până la sfârșitul lui 2017, așa cum prevedea planificarea inițială, ministrul Mihai Fifor nu a ținut cont de criterii importante de operabilitate în achiziționarea celor 227 de transportoare.

“Am spus-o în repetate rânduri în decursul anului trecut: important este nu doar câți bani avem de cheltuit în acest moment pentru achiziții din totalul celor 2% din PIB alocați bugetului Apărării, ci și cum și pentru ce folosim acești bani, astfel încât ei să aducă în România alți bani, pe de o parte, și să fie cheltuiți cu maximum de folos, pe de altă parte”, a declarat Nicu Fălcoi, senator USR, membru în Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională.

Din informațiile făcute publice de către reprezentanții părții române care au negociat achiziția acestor transportoare rezultă că acestea nu vor fi amfibii (dotat pentru operațiuni la sol, nu și în apă). Asistăm astfel la o eroare din punct de vedere strategic, dat fiind faptul că relieful României are multe cursuri de apă și diferite zone de relief. Transportoarele blindate fără flotabilitate sunt folosite și de alte țări din NATO, dar acestea dețin unități de poduri mobile care asigură suportul acestora, România nu.
În acest context, USR consideră că este important ca MApN să clarifice care au fost argumentele de ordin militar și economic care au condus la luarea deciziei de renunțare la condiția flotabilității pentru circa jumătate din totalul numărului de transportoare blindat, precum și cadrul instituțional și data la care a fost luată decizia. USR dorește transmiterea unei analize atât din punct de vedere militar cât și sub aspectul impactului bugetar/economic.

“Considerăm că România, chiar și cu 2% din PIB alocat Apărării, nu își va putea permite să dețină mai multe tipuri de transportoare blindate, atât de diferite unul față de celălalt, atât din lipsa forței economice, cât și a capacităților de integrare la nivelul Armatei, faptul de a fi sau nu flotabil fiind decisiv de multe ori în operațiile derulate în terenuri similare cu cel al României”, a mai precizat senatorul USR, Nicu Fălcoi.

USR avertizează că flota de transportoare blindate a Armatei Române va fi foarte greu de exploatat și de întreținut, iar Ministerul Apărării nu a realizat în prealabil o analiză a costurilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!