Acasă Anchete Interne În București va fi deschis un nou centru pentru eliberarea pașapoartelor

În București va fi deschis un nou centru pentru eliberarea pașapoartelor

Noua lege privind prelungirea termenelor pașapoartelor electronice a fost adoptată și se află la promulgare.

DISTRIBUIȚI

146633 – 11062018 –Luni, 11 iunie a.c., la sediul Ministerului Afacerilor Interne a avut loc o videoconferință cu prefecții, precum și cu șefii serviciilor de pașapoarte și înmatriculări de la nivelul întregii țări, pentru a discuta modul de organizare a activității în perioada de vară, astfel încât să se evite aglomerarea la ghișeele de eliberare a documentelor de călătorie sau a permiselor de conducere/certificatelor de înmatriculare, anunță MAI.Ministrul Carmen Dan a vorbit despre modificările legislației  privind pașapoartele, care ar trebui să ducă la reducerea aglomerațiilor:

„Noua lege prevede prelungirea termenului de valabilitate a pașaportului electronic de la 5 la 10 ani, însă cea mai importantă schimbare este aceea că pașapoartele simple temporare (cele cu valabilitate de 1 an) se vor elibera în termenul de 3 zile numai atunci când există o urgență dovedită. Altfel, termenul de eliberare este același ca în cazul celui electronic”, a declarat ministrul Carmen Dan.

Este de așteptat ca numărul cererilor pentru eliberarea pașapoartelor electronice să crească, ceea ce va duce și la o scădere a volumului de muncă în următorii ani.

Legea se află în prezent la promulgare, urmând ca apoi să fie publicată în Monitorul Oficial. Intrarea în vigoare se va face în 30 de zile de la publicare, fapt pentru care, pentru prima parte a verii se impun și alte măsuri administrative care să evite aglomerațiile la ghișee.

Este vorba despre posibilitatea plății la CEC a taxelor pentru pașapoarte, permise și plăcuțele de înmatriculare, prelungirea programului de lucru în județele unde se înregistrează un număr mare de cereri pentru eliberarea documentelor de călătorie, delegarea sau detașarea de personal; și deschiderea unor noi ghișee sau puncte de lucru.

În cadrul videoconferinței s-a discutat inclusiv despre delegarea sau detașarea a 12 angajați de la Direcția Generală de Pașapoarte la Serviciul de Eliberarea a Pașapoartelor din București și la Serviciul de Eliberarea a Pașapoartelor din Ilfov, pentru perioadele 15 iunie – 15 august și 15 august – 15 octombrie.

În București urmează ca luna viitoare să fie deschis un nou centru de eliberare a pașapoartelor într-un mall sectorul 3 al Capitalei, acest punct fiind cel de-al doilea după deschiderea punctului din Plaza România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.