Acasă Uncategorized Adio maxi-taxi în Ilfov/ Ilfovenii așteaptă să călătorească în condiții civilizate

Adio maxi-taxi în Ilfov/ Ilfovenii așteaptă să călătorească în condiții civilizate

Toată lumea e de vină, numai COTAR nu!

200
DISTRIBUIȚI

  148293 – 29102018 –  Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) își cere scuze față de clienții care vor avea de suferit în urma măsurilor de urgență pe care transportatorii le vor lua, în zilele următoare, dar îi roagă pe cei afectați de această situație să înțeleagă de ce se întâmplă aceste lucruri în România. Transportul public de persoane între București și localitățile din Ilfov va fi suspendat, începând cu data de 31 octombrie, din cauza faptului că ”nu mai există nicio autoritate care să reglementeze această piață”.

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova a decis soarta a peste 100.000 de români care folosesc în fiecare zi autobuzele și microbuzele între București și localitățile din Ilfov, acuză COTAR. ”În ultimii ani, firmele care operează curse între București și Ilfov au investit peste 20 milioane euro în 170 de autobuze urbane care stau în garaj și pentru care se plătește leasing fără să circule pe vreun traseu. Au trecut șase luni de la desființarea, de către ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a Autorității Metropolitane de Transport. Astfel, atribuțiile în privința serviicilor de transport persoane București-Ilfov s-au transferat, în subordinea Primarie Capitalei, respectiv la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public. În prezent, nu există nicio procedură de atribuire pe traseele care fac legătura între Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov nu a luat nicio decizie privind atribuirea licențelor de transport. Specialiștii acestei asociații, odată cu preluarea regelementării acestui serviciu, aveau obligația să prezinte strategia privind atribuirea licențelor, un studiu de fundamantare, astfel încât operatorii de transport să își pregatească din timp investițiile în flotele auto. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov nu a luat nicio decizie in privinta reglementărilor transportului public de persoane intre Bucuresti și Ilfov si nici nu a rezolvat problema emiterilor de licente pentru acestea. Ordonanța emisă de Ministrul Lucian Șova nu este în favoarea cetățenilor. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov, care a preluat atribuțiile, nu este competentă să gestioneze acest domeniu. Mai mult, autoritățile nu respectă deciziile justiției, hotărârea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din 2017 prin care s-a dispus reluarea atribuirii pe traseele care fac legătura între Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov şi nici sentinţa din 2018 a Tribunalului Bucureşti prin care s-a dispus reluarea atribuirii pe traseele ce fac legătura între Capitală şi localităţile din Ilfov. Refuzul autorităților de a derula o procedură transparentă de atribuire a traseelor și licențelor, pe rutele de transport între București și Ilfov, ascunde sub preș un abuz ce va urma începând cu 1 ianuarie 2019. Credem că se urmărește interesul societăților de transport nou înființate și finanțate de bugetele locale ale primăriilor din orașele resedință de județ. Transportatorii nu au primit niciun leu pentru achiziția de autobuze, suportă integral achiziția de mijloace de transport. Se încalcă principiul liberei concurențe privind condițiile de acces la piața transportului de persoane”, a declarat Dan Leasă, pri- vicepreședinte COTAR-filiala Ilfov. În speranța că statul român ține cont de cele expuse mai sus, transportatorii cer armonizarea legislației naționale cu cea europeană, precum și înnoirea parcului auto într-un mediu concurențial, în condiții egale de acces la piața transportului de persoane București-Ilfov”, se arată într-un comunicat al COTAR.

 Marian Petrache, președintele Consiliului Județean Ilfov:

”După ce, în luna august, am fost amenințat cu plângere penală, iar la începutul acestei luni mi s-a făcut plângere prealabilă pentru acțiune în instanță, vineri, 19 octombrie 2018, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) împreună cu alte firme de transport ne-au informat că începând cu data de 1 noiembrie își încetează activitatea de transport persoane pe rutele dintre Ilfov și București. Și asta, deși și-au asumat obligativitatea asigurării acestui serviciu prin licența acordată de Autoritatea Rutieră Română (ARR) în anul 2008, valabilă până la data de 31 decembrie 2018. Fac precizarea că acțiunile noastre legate de asigurarea unui transport civilizat nu sunt împotriva cuiva, ci sunt făcute pentru oameni”.

Marian Petrache și administratorul public al județului, Irinel Scrioșteanu, s-au întâlnit, la 24 octombrie, cu primarii din județ și cu șefii Societății de Transport București (STB).

Petrache a informat primarii cu privire la ”șantajul transportatorilor privați care vor renunța, de la 1 noiembrie 2018, la cursele pentru care au licență până la sfârșitul anului”, se arată într-un comunicat al CJ Ilfov. Acest lucru va însemna că Societatea de Transport București (STB) va prelua cursele preorășenești mai devreme decât era stabilit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.