Acasă Social Noi tentative de înșelăciune online în numele Poștei Române

Noi tentative de înșelăciune online în numele Poștei Române

DISTRIBUIȚI

 167612 – 24112023 – Un nou val de acțiuni de phishing în care este folosit numele Poștei Române își face simțit prezența, prin intermediul SMS-urilor trimise de infractorii cibernetici care atentează la conturile și la datele personale ale utilizatorilor de internet. Victimele sunt alese la întâmplare: unele sunt clienți ai Companiei Naționale “Poșta Română”, iar alții nu folosesc serviciile noastre poștale, anunță Poșta Română.

Metoda folosită de hakeri în acest nou val de infracțiuni cibernetice este următoarea: de pe un număr de telefon de România trimit un SMS prin care destinatarului i se aduce la cunoștință că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă sau informațiile personale sunt incomplete. Mai departe, destinatarului i se pune la dispoziție un link pe care este îndemnat să îl copieze în browser și să îl deschidă. Odată accesat linkul, se cere să completeze date personale, de la adresă și până la cont bancar (număr de card, data expirării, titular card, codul de siguranță). Dacă utilizatorul oferă datele contului bancar, banii îi sunt sustrași rapid de pe card.

Cum vă puteți da seama că sunteți ținta unui atac cibernetic

Mesajul conține unele greșeli gramaticale sau de topică (de pildă, numele „posta-romana” este scris greșit – fie cu litere dublate, fie cu altă terminație în loc de .ro),

Exprimarea din mesaj este evazivă,

Linkul oferit spre accesare pare unul neobișnuit sau vă ridică suspiciuni,

Ați citit în presă ori ați auzit în jurul dumneavoastră că mai multe persoane au primit astfel de mesaje.

Poșta Română atenționează că operează exclusiv cu site-ul său oficial și cu pagina de Facebook:

www.posta-romana.ro, www.facebook.com/CNPR.Compania.Nationala.Posta.Romana, că orice altă variantă de nume de website care ar putea părea oficial şi real nu aparține Companiei şi nu trebuie accesat.

Ce trebuie să faceți dacă primiți un mesaj suspect:

În primul rând, nu acționați impulsiv. Citiți de mai multe ori orice mesaj care vă ridică suspiciuni,

Nu deschideți acel mesaj și îl marcați ca spam,

Nu accesați link-ul,

Faceți sesizare la  https://dnsc.ro/contact

Poșta Română nu solicită clienţilor date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici realizarea de plăţi online ale unor taxe vamale.

 Compania Națională Poșta Română comunică cu publicul prin intermediul adreselor oficiale de e-mail:

suportclienti@posta-romana.ro sau noreply@posta-romana.ro

În ceea ce privește comunicarea prin SMS-uri, cele transmise din partea Companiei sunt exclusiv mesaje strict informative, prin care clientul este anunțat că i-a sosit coletul la subunitatea poștală aferentă, intrevalul orar la care poate ridica trimiterea și, eventual, dacă sunt taxe de achitat.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.