Acasă Politic Bucuresti: Portare în 3 zile

Bucuresti: Portare în 3 zile

DISTRIBUIȚI

112907 – 03092012Începând cu 2 septembrie, a intrat în vigoare decizia ANCOM privind modificarea condiţiilor de portare a numerelor de telefon.

Începând cu această dată, termenul de activare a unui număr portat va fi de maxim o zi lucrătoare, aşa cum prevăd normele europene, iar durata maximă a procedurilor administrative aferente portării se reduce de la 10 la 3 zile lucrătoare.

Reducerea acestui termen va permite ca portarea să fie realizată mai rapid, chiar şi în cazurile în care furnizorul donor identifică probleme la completarea cererii şi este necesară reintroducerea acesteia.

După validarea cererii de portare, abonaţilor care solicită portarea li se va activa numărul de telefon în cel mult o zi lucrătoare. Durata maximă potenţială de întrerupere a serviciului în cursul procesului de portare se reduce la 4 ore în loc de 5 ore (în cazul portării numerelor de telefonie fixă) şi la 3 ore în loc de 4 ore (în cazul portării numerelor de telefonie mobilă). În practică, durata întreruperii serviciului este mai mică, media pe semestrul I din 2012 fiind de aproximativ 90 de minute pentru numerele fixe şi 30 de minute pentru numerele mobile.

În cazurile în care utilizatorul final şi furnizorul acceptor stabilesc de comun acord o anumită dată la care să fie realizată portarea, durata întregului proces poate fi mai mare de trei zile, ţinând cont de anumite circumstanţe specifice (corelarea realizării portării cu data la care expiră contractul cu furnizorul donor, instalarea de infrastructură de acces etc.). Pentru a răspunde acestor cerinţe, sistemul informatic utilizat pentru gestionarea proceselor de portare este unul flexibil.

Abonaţii pot refuza asignarea de către furnizorul acceptor a unui număr de telefon cu caracter provizoriu, spre a fi utilizat până la momentul realizării portării. În situaţia în care abonaţii decid să accepte un număr provizoriu, această decizie prevede expres dreptul de a alege, în mod real, între continuarea sau nu a relaţiilor contractuale cu furnizorul acceptor, în eventualitatea în care procesul de portare nu se finalizează, respectiv de a fi informaţi, în mod corespunzător, asupra consecinţelor alegerii lor.

Totodată, furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice le-au fost impuse obligaţii suplimentare pentru evitarea portărilor abuzive.

În perioada 15 septembrie – 15 noiembrie 2012, ANCOM va derula o campanie de informare prin radio şi internet pentru a creşte numărul utilizatorilor de telefonie care cunosc existenţa şi semnificaţia semnalului sonor pe care apelantul îl aude atunci când apelează un număr de telefon portat.

De la lansarea portabilităţii (octombrie 2008) şi până la începutul lunii august 2012, numărul de portări a depăşit cifra de 800.000. Proporţia între numerele fixe şi cele mobile portate s-a menţinut relativ constantă, 68% din totalul numerelor portate, adică peste 550.000, fiind numere de telefonie mobilă. Până la data de 31 iulie 2012 s-au portat 813.582 numere de telefon, dintre care 553.154 numere de telefonie mobilă şi 260.428 numere de telefonie fixă.

În anul 2012, până în prezent, au fost portate în total 136.187 de numere, dintre care 96.820 au fost numere de telefonie mobilă şi 39.367 au fost numere de telefonie fixă (o medie lunară de 19.455 de portări). Anul acesta, cele mai multe portări au fost înregistrate în luna ianuarie (27.823 numere). – www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.