Acasă Economie ANCOM consulta modalitatea de stabilire a tarifelor pentru serviciul universal postal pentru...

ANCOM consulta modalitatea de stabilire a tarifelor pentru serviciul universal postal pentru urmatorii 3 ani

DISTRIBUIȚI

 160565 – 22072021 – ANCOM lanseaza in consultare publica masurile de reglementare a tarifelor pentru o serie de servicii pe care Compania Nationala Posta Romana (CNPR) a fost desemnata sa le presteze in calitatea sa de furnizor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale pana la data de 31 decembrie 2024. Masurile propuse au la baza plafoane tarifare si formule de control al cresterii tarifelor, stabilindu-se totodata si conditiile in care acestea se aplica.

Masurile de reglementare propuse de ANCOM

Conform reglementarii propuse, CNPR va avea posibilitatea sa isi stabileasca tarifele practicate pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care a fost desemnata sa le presteze fara a putea insa depasi limita maxima stabilita conform metodologiei propuse de ANCOM.

La stabilirea tarifelor aferente serviciilor postale prestate, CNPR va trebui sa ia in considerare indicele preturilor de consum comunicat de Institutul National de Statistica pentru anul anterior celui in care se aplica formula, dar si elemente ce reflecta variatia preturilor de consum si productivitatea CNPR comparativ cu productivitatea economiei nationale. Pentru respectarea limitei impuse de ANCOM, CNPR va trebui sa stabileasca cu prudenta tarifele care urmeaza a fi aplicate, tinand cont inclusiv de perioada in care aceste tarife se vor aplica, precum si de volumul de trafic previzionat pentru fiecare dintre categoriile de servicii incluse in sfera serviciului universal postal.

Obligatii ale CNPR

CNPR are obligatia de a notifica ANCOM cu privire la toate tarifele practicate pentru furnizarea serviciilor incluse in sfera serviciului universal postal pana la data de 30 martie pentru tarifele practicate in anul anterior, Autoritatea avand la dispozitie 60 de zile pentru verificarea acestora. In cazul oricarei modificari a tarifelor stabilite de CNPR conform metodologiei propuse de ANCOM, furnizorul va notifica Autoritatea cu cel putin 30 de zile inainte ca aceste tarife sa fie percepute.

Daca din informatiile transmise de CNPR rezulta o crestere mai mare a tarifelor decat cea rezultata prin aplicarea metodologiei stabilite de ANCOM, furnizorul va avea obligatia ca in anul urmator acestei constatari sa ajusteze tarifele aferente serviciilor postale astfel incat sa fie compensata diferenta practicata in plus fata de majorarea aplicata.

Serviciile postale carora li se aplica reglementarea tarifara

Serviciile postale din sfera serviciului universal carora li se aplica reglementarea tarifara propusa de Autoritate sunt:

  1. a) colectarea, sortarea, transportul si livrarea trimiterilor postale interne si internationale, in greutate de pana la 2 kg (inclusiv), avand ca obiect :
  2. trimiteri de corespondenta, cu exceptia trimiterilor de corespondenta in numar  mare;
  3. imprimate, cu exceptia imprimatelor in numar mare;
  4. pachete mici, conform prevederilor Conventiei Postale Universale si Regulamentului postei de scrisori, cu exceptia pachetelor mici in numar mare;
  5. b) colectarea, sortarea, transportul si livrarea coletelor postale interne si internationale, in greutate de pana la 10 kg (inclusiv), cu exceptia coletelor in numar mare;
  6. c) serviciul de trimitere recomandata avand ca obiect trimiteri postale interne si internationale in greutate de pana la 2 kg (inclusiv) prevazute la lit. a);
  7. d) serviciul de trimitere cu valoare declarata avand ca obiect:
  8. trimiteri postale interne si internationale in greutate de pana la 2 kg (inclusiv) prevazute la lit. a);
  9. colete postale interne si internationale in greutate de pana la 10 kg (inclusiv), cu exceptia coletelor in numar mare.

Procesul de consultare publica

Proiectul de decizie privind stabilirea unor masuri de reglementare tarifara pe baza plafoanelor tarifare si formulelor de control al cresterii tarifelor pentru serviciile din sfera serviciului universal furnizate de Compania Nationala Posta Romana – S.A. in calitate de furnizor de serviciu universal poate fi consultat aici. Persoanele interesate sunt invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 23.08.2021, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Noua nr. 2, sector 3, Bucuresti), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul directiilor regionale ale Autoritatii. Observatiile pot fi transmise si prin fax la numarul +40 372 845 402 sau prin e-mail, pe adresa consultare@ancom.org.ro.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.