Acasă Anchete Încă 28 de magazine amendate de ANPC pentru că înșelau clienții

Încă 28 de magazine amendate de ANPC pentru că înșelau clienții

DISTRIBUIȚI

162250 – 16112021 – Alte 28 de site-uri și magazine cu vânzare directă, care au anunțat reduceri speciale în cea mai activă perioadă din an, din acest punct de vedere, au fost verificate de Comandamentul Special Black Friday – structura aparținând Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) – pentru a se asigura că respectă prevederile legale în ceea ce privește reducerile și promoțiile.

Operatorii economici, 22 la număr, la care s-au constatat abateri și care au fost sancționați, au fost:

– Tensa Art Design SRL, Ilfov

– F64 Studio SRL, București

– SMS România SRL, București

– Montecristo SRL, Ilfov

– Vabro Retail SA, Maramureș

– Artima SA, Cluj

– Meli Melo Fashion SRL, Cluj

– Sboujee Gold SRL, Cluj

– Laceworld Design SRL, Cluj

– Kvantum Sport SRL, Cluj

– Sport Vision Trading SRL, Cluj

– Birth Stone SRL, Cluj

– Inditex Romania SRL, Cluj

– B&B Collection SRL, Cluj

– H&M Henes&Mauritz SRL, Cluj

– Eroglu România SRL, Cluj

– Grand Bazar & Stock House Concept SRL, Oradea

– Smyk All for Kjds SRL; Oradea

– Kik Textillen und Non Food SRL, Oradea

– LPP România Fashion SRL, Bistrița

– Studio Moderna SRL, Bistrița

– Modaverse SRL, Constanța

Comisarii ANPC au constatat că la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din pretul de referintă, nu există informații care să indice în mod clar și neechivoc data la care încetează oferta și faptul că aceasta se referă a stocul disponibil, informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecția nouă și la oferta de black friday (neconcordanțe între cele două secțiuni ale site-ului), iar prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea.

De asemenea, magazinele nu afișau prețuril (preț nou și preț vechi barat), produsele având un singur preț afișat.

Inspectorii ANPC au mai constatat neconcordanțe între prețul afișat la raft și prețul de la casa de marcat, prețuri ilizibile, că prețul vechi nu este barat, ci acoperit de eticheta cu cel nou, precum și etichetarea dublă.

Comisarii ANPC au aplicat trei avertismente și 22 de amenzi contravenționale în valoare de 359.000 lei și, de asemenea, a fost propusă dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru fiecare dintre operatorii economici sancționați.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.