Acasă Anchete Interne Întâlnire româno-ucraineană pe tema redeschiderii a două puncte de trecere a frontierei

Întâlnire româno-ucraineană pe tema redeschiderii a două puncte de trecere a frontierei

DISTRIBUIȚI

164867 – 20052022 – Autorităţile judeţene din Botoşani şi Suceava, din regiunea ucraineană Cernăuţi, reprezentanţi ai guvernelor de la Bucureşti şi Kiev, ai diplomaţiei şi ai structurilor vamale din cele două state au participat, joi, la Siret, la o întâlnire menită să identifice soluţiile cele mai rapide pentru a se redeschide birourile vamale de la Racovăţ- Diakivţi şi Vicovu de Sus – Krasnoilsk, se arată într-un comunicat de presă transmis de Consiliul Judeţean (CJ) Botoşani.

Potrivit sursei citate, discuţiile s-au concretizat într-o declaraţie comună semnată de reprezentanţii structurilor vamale din cele două ţări.

Punctul Vamal Racovăţ are o importanţă strategică pentru judeţul Botoşani. Facem tot ce e omeneşte şi legal posibil pentru ca acesta să se redeschidă cât mai repede. În actualul context geopolitic, Vama Racovăţ poate contribui la conturarea unui coridor paneuropean umanitar şi economic, în special pentru comerţul exterior al Ucrainei şi României„, a declarat preşedintele CJ Botoşani, Doina Federovici.

Cu aceasta ocazie, reprezentanţii Misiunii UE pentru reforma sectorului de securitate civilă din Ucraina au anunţat ca se vor asigura fonduri europene pentru că autorităţile din Ucraina să poată moderniza punctele vamale.

Vama Racovăţ a fost închisă în 2010, ca urmare a faptului că nu respecta normele Schengen de securitate cu statele extracomunitare. Partea românească a vămii a fost reabilitată cu 3,5 milioane de euro.

Oficialii CJ susţin că termenul avansat de partea ucraineană pentru aducerea celor două puncte vamale la standardele impuse de Schengen pentru a putea fi redeschise este de o lună de la alocarea banilor de către Uniunea Europeană şi începerea lucrărilor de modernizare.

Reprezentanţii celor două ţări şi cei ai Misiunii UE au convenit ca, după redeschiderea punctelor vamale, să existe o fază a II-a, finanţată tot din fonduri europene, pentru modernizarea acestora şi a infrastructurii rutiere adiacente pentru ca pe aceste coridoare să se poată desfăşura şi comerţul internaţional de mărfuri. Sursa: AGERPRES

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.