Acasă Politic Beijing: Chinezii, mari investitori in Romania

Beijing: Chinezii, mari investitori in Romania

DISTRIBUIȚI

122330 – 04092013 – Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, Dan Coman Sova, a participat marti la forumul de afaceri romano-chinez, organizat la Beijing.

La forum a fost prezent directorul general al Departamentului pentru Afaceri Europene din cadrul Ministerului Comertului din R.P. Chineza si cele mai importante companii chineze din domeniile IT&C, infrastructurii, constructiilor si energiei.

Ministrul Dan Sova a subliniat importanta dezvoltarii relatiilor economice si comerciale dintre cele doua parti si a asigurat companiile chineze care si-au exprimat dorinta de a participa la licitatii in Romania de tratament corect si nediscriminatoriu, potrivit unui comunicat al Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură de Interes National.

„Acest dialog, la cel mai inalt nivel constituie o continuare a cooperarii pe multiple planuri a Romaniei cu R.P. Chineza, in contextul in care anul viitor se vor aniversa 65 de ani de la stabilirea relatiilor diplomatice dintre cele doua tari si zece ani de la semnarea Parteneriatului amplu de prietenie si cooperare dintre Romania si R.P. Chineza. Ambele parti considera ca relatiile bilaterale romano – chineze sunt excelente din punct de vedere politic si ne exprimam dorinta de transpunere a acestora si in plan economic, prin fructificarea potentialului economic existent. Partea romana saluta initiativa Guvernului Republicii Populare Chineze privind infiintarea Secretariatului de cooperare dintre R. P. Chineza si tarile din Europa Centrala si de Est (ECE) (septembrie 2012), oferirea de catre Guvernul chinez a liniei de credit de 10 miliarde dolari pentru realizarea de proiecte de cooperare in tarile ECE, precum si constituirea unui fond de cooperare pentru investitii, in valoare de 500 milioane dolari, cu participarea institutiilor financiar-bancare din R. P. Chineza si tarile ECE, destinat finantarii proiectelor de investitii din aceasta zona. Va incurajez, atat pe firmele chinezesti, dar si pe cele romanesti prezente, sa stabiliti contacte si parteneriate prin intermediul carora sa identificati cele mai potrivite proiecte si modalitati de accesare a acestor fonduri, in beneficiul reciproc al ambelor parti. Una dintre prioriatile Guvernului e reprezentata de implementarea de proiecte de concesiune de lucrari publice si servicii si oricine poate sa vada ca acum avem lansate, in diverse stadii ale procedurii de atribuire, trei proiecte majore de infrastructura rutiera, la nivel de autostrada: Comarnic-Brasov, Centura Sud a Municipiului Bucuresti si Craiova-Pitesti. In acest context, pot sa aduc in discutie doua cazuri concrete de cooperare economica: participarea la licitatie a doua mari firme chinezesti, pentru doua proiecte majore de infrastructura rutiera, cu o valoare estimata a contractelor aferente, in conditiile legii, de aproximativ 3 miliarde de euro.” , a declarat ministrul Dan Sova.

Podul peste Dunare de la Braila, construit pana in 2016 – In cadrul forumului, ministrul a avut intrevederi cu liderii marilor companii constructoare din China, printre care Sinohydro si China Road and Bridge.

Prima companie ocupa locul 14 in top 250 contractori globali, conform clasamentului ENR (Engeneering News Recod), 50% din hidrocentralele din lume fiind realizate de aceasta companie. Reprezentantii Sinohydro si-au aratat intentia de a investi in Romania cu precadere in  realizarea hidrocentralei de la Tarnita Lapustesti, aflata in legatura cu reactoarele 3 si 4 de la Cernavoda. Valoarea proiectului de la Tarnita ajunge la 1.5 miliarde euro.

            Compania China Road and Bridge este una dintre companiile care in anul 2003 s-a aratat interesata de construirea podului peste Dunare de la Braila. Aceasta din urma a contractat construirea unui pod similar peste Dunare, in Serbia, cu o lungime de 1,5 km. In functie de fezabilitatea economica si financiara a proiectului, precum si de modalitatea sa de implementare, partea chineza si-a reiterat intresesul de a se implica in construirea podului peste Dunare. Ministrul a subliniat faptul ca in perioada urmatoare vor fi reluate discutiile cu CNADNR pe acest subiect si a apreciat ca procedura de construire va fi finalizata pana in 2016.

Companiile chineze, interesate de Autostrada Transilvania – Ministrul Dan Sova s-a intalnit cu conducerea China Communications Construction Company. Reprezentantii CCCC si-au manifestat interesul pentru tronsonul Gilau Suplacu de Barcau, tronson din Autostrada Transilvania ramas neexecutat In urma realizarii studiului de trafic pentru acest tronson, reiese ca traficul actual depaseste 21.000 de vehicule/ media zilnica anuala. Tronsonul este interesant pentru compania chineza pentru ca face legatura cu coridorul 4 Pan-european prin construirea autostrazii Sebes-Turda. – www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.