Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti București: Cu grijă față de examenele naționale, aleșii vor să reconfigureze din...

București: Cu grijă față de examenele naționale, aleșii vor să reconfigureze din nou Bacalaureatul

DISTRIBUIȚI

 145953 – 24052017   Camelia Gavrilă, președintele Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport din Camera Deputaților, atrage atenţia asupra problemelor examenelor naționale, etapă importantă din calendarul unui an școlar și, în același timp, formă de evaluare externă a rezultatelor învățării, a competențelor dobândite, a nivelului cognitiv, atitudinal atins de elevii aflați în diferite momente ale evoluției lor educaționale.

”Examenele naționale sunt cele care dau măsura valorii, a reușitelor unui proces care implică deopotrivă elevii și profesorii, părinții și comunitatea – în contextul unui parteneriat ce ar trebui să fie constant și eficient”.

Școala românească trebuie să asigure pregătirea finală, informarea și antrenarea elevilor pentru un examen complex, pentru abordarea serioasă a probelor, inclusiv pregătirea psihologică pentru aceste examene relevante, condiție necesară pentru a se obține rezultate și procente superioare de promovabilitate.

Elementele de organizare și logistică necesare sunt teme care trebuie să preocupe diferitele nivele de conducere din învățământ, pentru a se asigura o pregătire, desfășurare și finalizare a acestor etape de calendar școlar spre care dorim să orientăm acum și reflecția politică, implicit pedagogică și de evaluare a unor schimbări legislative de perspectivă. ”În acest sens se impune cu necesitate, în aceeași măsură, un demers atent și responsabil din partea ministerului, a Centrului Național de Evaluare și Examinare, pregătirea riguroasă a subiectelor și a cerințelor formulate care să fie în corelație cu programele școlare, cu nivelul de vârstă, ilustrând un echilibru între subiectele dificile, complexe și cele cu un grad mediu de dificultate. Semnalez această temă, pentru ca am asistat de prea multe ori, de-a lungul timpului, la situații delicate, organizări sumare sau imperfecte, subiecte nepotrivite, formulări cu o doză de ambiguitate, echivoce prin conținut sau formă, cu abordări interpretabile, bareme necorelate cu subiectele” a declarat deputatul PSD.

De asemenea, deputatul subliniază că Ministerul Educației Naționale ar trebui să aibă deja în studiu o posibilă reconfigurare a examenului de bacalaureat, mai ales o variantă de bacalaureat pentru filiera tehnologică, în sensul dezbaterilor și angajamentelor din programul de guvernare pe aceasta temă. Cu toții am constatat rezultatele modeste obținute la examenul de bacalaureat din ultimii ani, în general în zona învățământului tehnologic, situație cu multiple explicații imputabile atât absolvenților, cât și modului de selecție în liceu, sistemului însuși. Una din soluțiile frecvent evocate se referă la relevanța probelor și la corelarea cu planul de învățământ, ce conține numeroase discipline tehnice, cu posibilitatea tinerilor de a opta pentru o probă din domeniul tehnologic, asigurând în felul acesta valorificarea cunoștințelor din profilul de pregătire și anticipând un traseu de studiu universitar în acest domeniu sau o mai bună pregătire pentru piața muncii”.

În concluzie, rămâne deschis subiectul selecției elevilor pentru accesul în liceu, la finalul gimnaziului nevoia de recredibilizare a școlii profesionale ca posibil traseu postgimnazial la fel de onorant și realist, dar și o reluare a temei unor tipuri diversificate de bacalaureat, cu opțiuni ale candidaților și acces spre diferite forme de pregătire ulterioară, aspecte care pot face obiectul unor dezbateri și integrări în viitoarea lege a educației.  PROMPT MEDIA

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.