Acasă Cultura/Media ANCOM a dezactivat site-ului https://stiridemoment.ro

ANCOM a dezactivat site-ului https://stiridemoment.ro

DISTRIBUIȚI

 153793-19032020 – Ministrul Afacerilor Interne, Ion Marcel Vela, a transmis către ANCOM, ieri, propunerea Grupului de Comunicare Strategică de dezactivare a site-ului https://stiridemoment.ro.

Propunerea este întemeiată în baza articolului 54 din Decretul Prezidențial numărul 195/2020.
Grupul de Comunicare Strategică a înaintat ministrului Afacerilor Interne propunerea respectivă după ce, în urma analizei, a rezultat că site-ul menționat selectează și preia trunchiat declarații și informații pe care le titrează în formulări și exprimări alarmiste, menite să genereze panica în rândul cetățenilor. Titlurile materialelor postate pe site-ul menționat fie sunt complet false, fie nu au legătură cu decizii anunțate oficial de entitățile la care fac referire. Astfel de titluri pot genera comportamente sociale neadecvate și disproporționate cu situația reală.

Totodată, site-ul în cauză nu are identitate și nu au fost identificate persoane de contact.

Un exemplu concret este articolul cu titlul „Se închid de luni Kaufland, Auchan, Metro, Carrefour și Lidl”, datat cu 15 martie 2020, accesibil la următorul link: https://stiridemoment.ro/se-inchid-de-luni-kaufland-auchan-metro-carrefour-si-lidl/. Titlul materialului („Se închid de luni Kaufland, Auchan, Metro, Carrefour și Lidl”) nu are legătură cu ceea ce se prezintă în conținutul articolului, respectiv o declarație a domnului Dan Șucu, proprietar al grupului Mobexpert, din data de 15 martie 2020, în care domnia sa anunță decizia referitoare la compania pe care o conduce: https://www.facebook.com/MOBEXPERT/photos/a.904856669556659/3661410340567931/.  Informațiile prezentate în titlul articolului au fost infirmate în mod oficial de reprezentanții companiilor în cauză, prin comunicatul dat publicității în data de 18 martie a.c. de Asociația Marilor Rețele Comerciale din România.

Articolul cu titlul „Se închid de luni Kaufland, Auchan, Metro, Carrefour și Lidl” a fost distribuit intens pe rețelele sociale. Unica informație care apare în previzualizarea materialului (ex: Facebook) este doar cea conținută în titlul materialului, fiind ilustrată de imaginea cu o persoană în fața rafturilor goale și mențiunea „Știre de ultimă oră” (text de culoare galbenă).

Un alt exemplu de informație falsă, este cea publicată în 17 martie sub titlul “Guvernul pregătește în secret o mega-operațiune de aducere în țară a unor români din mai multe țări”. În corpul știrii sunt citate surse, nefiind indicată nicio sursă oficială. Informațiile sunt fără fundament. În realitate, toate demersurile întreprinse de autoritățile statului roman pentru aducerea în țară a cetățenilor români aflați pe teritoriile altor state au fost complet transparente și comunicate în timp real pe canale oficiale de informare.

Un astfel de material are ca scop inducerea unei stări de neîncredere în Guvern și în alte autorități ale statului român și chiar propagarea unor teorii conspiraționiste.

De asemenea, Inspectoratul General al Poliției Române efectuează cercetări, în acest caz, pentru infracțiunea de comunicare de informații false. – Grupul de Comunicare Strategică

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.