Acasă Politic Pentru siguranța traficului rutier, MAI cumpără elicoptere

Pentru siguranța traficului rutier, MAI cumpără elicoptere

DISTRIBUIȚI

 169681– 10082022  – Guvernul discută în ședința de joi un proiect de hotărâre care aprobă un program de achiziții de 459 milioane de lei pentru elicoptere, mașini și echipamente necesare poliției pentru creșterea siguranței în traficul rutier.

Proiectul, finanțat din fonduri UE, dar și cu o contribuție națională, prevede cumpărarea a 3 elicoptere cu o autonomie de cel puțin 120 minute, a unui elicopter cu o autonomie de cel puțin 240 de minute, 200 de autovehicule 4×4 SUV, 75 de motociclete, 200 de sisteme electronice mobile de depistare a substanțelor psihoactive în salivă și a
1.000 de computere pentru platformă IT pentru digitalizare.

În nota de fundamentare, MAI arată că, în ultimii ani, solicitările de asistență aeriană din partea Poliției Române au crescut constant, dar că din cauza numărului mic de elicoptere, a uzurii fizice și morale a acestora, a perioadelor frecvente pentru mentenanță, IGAv nu a putut acoperi toate solicitările Poliției Naționale.

Elicopterul cu o autonomie de zbor de cel puțin 240 minute va fi dotat cu sisteme de supraveghere video și va fi folosit în scop preventiv și de monitorizare a traficului rutier cu privire la încălcările normelor de circulație pe drumurile publice pentru creșterea siguranței rutiere, precum și cu alte sisteme necesare desfășurării activităților specifice, ce concură implicit la siguranța rutieră.

Siguranța rutieră este o problemă gravă în România. Anual, în România își pierd viața anual peste 1.700 de persoane, iar alte 8.200 sunt rănite grav, fapt care ne plasează în topul țărilor cu risc rutier crescut, în anul 2020 România înregistrând 85 de morți la milionul de locuitori, cu mult peste media UE (42 de morți în accidente de circulație la un milion de locuitori). Principalele cauze generatoare de accidente rutiere grave sunt: indisciplina pietonală, cu o pondere de cca. 21% din total, urmată îndeaproape de viteza excesivă (cca. 19%) și neacordarea priorității de trecere (cca. 17%).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.